המדינה לבג"ץ: "בית המכפלה יפונה"

בתגובה לעתירה שהגישו תושבים באזור הבהירה המדינה כי הנכס, אליו פלשו כמאה מתנחלים לפני כחודש, יפונה - בין אם במשא ומתן עם המתנחלים ובין אם בפינוי כפוי במועד שייקבע

בית המכפלה (ציפי שליסל/TPS‏)

כחודש לאחר שמתנחלים פלשו ל"בית המכפלה" בחברון, המדינה הודיעה היום (ראשון) כי בכוונתה לפנותם באם לא תתקבל החלטה אחרת במשא ומתן שמתקיים עמם. בתשובה שהגישה המדינה לעתירה לבג"ץ, נכתב כי "לאור הכרעות היועמ"ש, יש מקום לפינוי המבנה מקבוצת הישראלים שנכנסה למבנה".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

המדינה הבהירה כי למערכת הביטחון "דרושים שבעה ימים כדי למצות את המגעים המתקיימים עם נציגי המתיישבים שבמבנה. בעקבות זאת, אישר היועמ"ש מתן שבוע ימים לשם מיצוי המגעים לפינוי המבנה בדרכי שלום: ככל שלא יביאו המגעים להסכמה על פינוי המבנה בדרכי שלום עד מועד זה, ייערכו גורמי הביטחון לביצוע הפינוי בעיתוי שייקבע".

בשל כך, המדינה טוענת שהעתירה, שהוגשה על ידי 10 תושבים הטוענים כי המתנחלים "פלשו ותפסו את הבית שלא כדין", התייתרה מפני שהיא "אינה אקטואלית" נוכח החלטת המדינה לפנות את הנכס.

רה"מ הנחה שלא לפנות בשונה מהחלטת היועמ"ש בהמשך

כמאה איש פלשו לפני כחודש לבית המכפלה בחברון, שעדיין לא קיבל אישור רשמי לאכלוס. במהלך אותו הלילה הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את שר הביטחון ליברמן שלא לפנות את המתיישבים מהמתחם באישון ליל. למחרת הוציא מח"ט חברון צו שטח צבאי סגור לבית המכפלה - על מנת למנוע כניסת מתנחלים נוספים למקום.

הצו נועד לבלום את הצטרפותם של מתנחלים נוספים לקבוצה שהתרכזה באזור - 15 משפחות, גברים, נשים וילדים, שגם הניפו את דגל ישראל מעל המתחם וסירבו להתפנות. בית המכפלה עמד במרכזו של ויכוח בין המתנחלים למערכת הביטחון לפני כחמש שנים ועדיין לא קיבל את האישורים הרלוונטיים לאכלוסו.

בחודשים האחרונים חלה התקדמות במגעים לאכלוס הבניין כשהמתנחלים טענו שרכשו את הבית כדת וכדין. עוד הם מציינים כי מצויים בידם מסמכים מאומתים ואמינים שמוכיחים את הבעלות על הבית.

''לאכלס לאלתר את הבית''
''לאכלס לאלתר את הבית''

במנהל האזרחי קיבלו חלק מהטענות אולם דרשו להמשיך בהליך הבדיקה. הבית שבינתיים עמד ריק המתין גם לאישורו של שר הביטחון ליברמן שנדרש אף הוא לסוגיה, לאחר ששר הביטחון הקודם יעלון לא הגיע להסדר עם המתיישבים.

בשלום עכשיו דורשים מראש הממשלה להורות מיד על פינוי המתנחלים שחדרו היום לבית המכפלה בחברון. מהתנועה נמסר: "לאחר שכשלו פעם אחר פעם בהוכחת בעלות, החליטו המתנחלים לצפצף על החוק ולפלוש למקום, במטרה להקים התנחלות לא חוקית שתבעיר את האזור. אנו קוראים לראש הממשלה לנקוט באפס סובלנות אל מול חבורת העבריינים ולהורות מיד על פינוי בית המכפלה".