אורן קובי מנכ"ל חברת אדמה הוכרז כפושט רגל

בית המשפט קיבל את בקשת הנושים והנאמן להכריז כעל אורן קובי כפושט רגל. לאחר שבית המשפט סקר 780 תביעות חוב שהוגשו לנאמן שהיקפם 63 מיליון שקל נגד קובי עצמו

אורן קובי הוכרז כפושט רגל

אורן קובי, מנכ"ל חברת "אדמה" הוכרז כפושט רגל, כך החליט היום (רביעי) בית המשפט המחוזי בתל אביב. השופט אורנשטיין קיבל את בקשת הנושים לאחר שסקר את תביעות החוב נגד קובי ונגד החברות שבבעלותו. קובי מבחינתו ביקש להגיע להסדר, אך השופט אורנשטיין לא קיבל עמדתו לאור ההליכים הרבים העומדים נגדו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

לפני כחודשיים פורסם בחדשות 2 כי בעקבות תחקיר "תכנית חיסכון", חברת "אדמה" בבעלות אורן קובי, נערכת ל"צמצום פעילות". בתחקיר ששודר בחדשות 2 נחשף כיצד מוכרת "אדמה" קרקע חקלאים באזורי ביקוש, בתוספת הבטחה כי הקרקע תופשר לבנייה בתוך זמן קצר. אלא שעל-פי הממצאים בתחקיר, מתברר כי החברה מכרה הבטחות ללא כיסוי בחלק מהמקרים. כעת חוששים מאות רוכשים לכספם בעקבות הסגירה הצפויה.

אורן קובי, מנכ"ל חברת "אדמה", הודיע לעובדיו כי החברה נערכת למהלך. ההערכות הן שקובי מתכונן למצב של הקפאת הליכים בחברה "אדמה". הסיבה היא ככל הנראה מצבה הפיננסי של החברה שלא מאפשר לה לשלם את חובותיה לספקים, לבנקים ולעובדי החברה.

עשרות מעובדי החברה פוטרו ביומיים האחרונים באופן מיידי בשל "קיצוצים" ולא קיבלו משכורת, ועשרות רוכשים חוששים כעת לכספם. עם תכנית חיסכון שוחחו רוכשים שטרם נרשמו לטובתם הערות אזהרה בטאבו. חלקם מספרים שקיבלו טלפונים "מוזרים", לדבריהם, מנציגי "אדמה".

"פוטרנו באופן מיידי"

"נראה שאנחנו בעיצומה של פרשה חמורה, מדובר על לקוחות אשר מסרו את מיטב כספם, כל חסכונותיהם, ונותרו לבסוף ללא הכסף וללא הקרקעות המובטחות", מסר עו"ד ירון אלון, המייצג את הלקוחות שהגישו תלונה. "אנחנו סבורים שהדבר מחייב חקירה של הגופים האמונים על כך."

זוג רוכשים מחולון סיפרו שביקשו לבטל את העסקה עם החברה לאחר שגילו שכספים שהעבירו לא הגיעו לחשבון נאמנות. אך לדבריהם החברת מתחמקת מהם והבטיחה להם שתרשום לטובתם עשרה צ'קים דחויים רק בשבוע הבא.

"אני עובדת ב'טרה' וב'אדמה' יותר משנה", סיפרה ב', אחת העובדות. "ביום ראשון האחרון אני ועוד עשרות עובדים זומנו להגיע דחוף למשרדי החברה בת"א. קיבלנו מכתב פיטורין שאומרים שההעסקה מסתיימת באופן מידי בגין 'קיצוצים'".

"ההתנהלות לא הגיונית", טען א', עובד אחר שפוטר. "לפני שבועיים גם היו קיצוצים בחברה אחרת שלו. לא נערך אפילו שימוע, קיבלו הסבר עמום שהולכים לסגור את חברת אדמה מבלי לפרט מדוע וכולם הלכו הביתה".

"מנסים לקבל תשובות מאורן קובי"

"קיבלנו טלפונים מרוכשים מודאגים ולא יודעים איזה תשובות להחזיר להם", הסבירה ר'. "לא קיבלנו עדיין את משכורת מאי האחרונה ועכשיו אני מפחדת שאנחנו לא נקבל את זה בכלל בגלל צמצום הפעילות בחברה. אף אחד מהאנשים שניהלתי גם לא קיבל משכורת. אנחנו מתקשרים לחברה ומנסים לקבל תשובות מאורן קובי אבל אין מענה".

בשבוע שעבר, פורסם בתכנית חיסכון תחקיר על כך שחברת "אדמה" מוכרת ללקוחות שלה קרקע חקלאית באזורים המבוקשים ביותר: צפון ת"א, הרצליה הוד השרון, פרדס חנה-כרכור. היא מבטיחה שבתוך מספר שנים הקרקע תופשר וכך ניתן יהיה לבנות דירות יוקרה בחיסכון משמעותי. אלא שסימני שאלה החלו לצוץ על דרך הפעילות של החברה והסיכוי שההבטחות האלה יתממשו.
עו"ד חיות גרינברג ועדי חכמון, המייצגות את עובדי אדמה מסרו "מהבקשה עולה, כי עובדי החברה טרם קיבלו את שכרם בגין חודש אפריל וכי בכוונת בעל המניות להזרים כספים אישיים לצורך הבראת החברה- דבר שאינו מובן מאליו. העובדים מצויים במצוקה גדולה ומקווים כי יזכו לקבל במהרה את הכספים שהחברה חייבת להם, וכי תצלח להיחלץ מהמשבר אליו נקלעה, על מנת לעמוד בכל התחייבויותיה".

אורן קובי וחברת "אדמה" סירבו אז להגיב לדברים.