הותר לפרסום: איש דת מירושלים נעצר בחשד לעבירות מין בקטינים

חשוד בשנות ה-30 לחייו המשמש כאיש דת בכנסייה בשכונת עין כרם נעצר בחשד שביצע עבירות מין חמורות בקטינים, בהם קורבן מוגבל שכלית. בטלפון שלו אותרו תכנים פדופיליים, ומעצרו הוארך בחמישה ימים נוספים

אזיקים
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: שאטרסטוק

הותר לפרסום: גבר כבן 30, המשמש איש דת בכנסייה בשכונת עין כרם בירושלים, נעצר במהלך השבוע החולף בחשד שביצע עבירות מין חמורות בקטינים, בהם קורבן מוגבל שכלית. מעצרו הוארך היום (חמישי) ב-5 ימים, לטובת המשך החקירה.

שוטרי תחנת מוריה שבמחוז ירושלים, פתחו בחקירה לאחר שהתקבל דיווח כנגד החשוד, כשכבר בתחילתה נאספו על ידי עדויות על ידי החוקרים ואנשי מקצוע ובוצעו פעולות חקירה מקצועיות נוספות, שבמסגרתן הוצא צו מעצר בבית משפט השלום בירושלים כנגדו. בתחילת השבוע נעצר החשוד במהלך שעות הצהריים, והובא לחקירה במשטרה בשל חשד לעבירות של מעשה מגונה בקטין מעל גיל 14 תוך ניצול יחסי תלות, מרות, חינוך, השגחה, עבודה או שירות.

בית המשפט נענה לדרישת המשטרה והאריך את מעצרו במספר ימים תוך שנעתר גם לבקשת סנגורו והורה על איסור פרסום הפרשה, שהוסר היום. במהלך ימים אלו, המשיכו חוקרי תחנת מוריה בביסוס הראיות נגדו, תוך שבין היתר בדקו את מכשירו הסלולרי, בכפוץ לצו בימ"ש, ובתוכו איתרו תכנים בעלי אופי מיני-פדופילי.

זירת האירוע סמוך לאופקים
ניידת משטרה | צילום: דוברות המשטרה

לצד פעולות החקירה שמנהלת תחנת מוריה, נבדק החשד שהיו מקרים נוספים שבהם היה מעורב החשוד, והמשטרה פועלת לאתר קורבנות נוספים. על כן, במשטרה פונים לציבור בבקשה כי כל מי שנפגע או נפגעה ממעשיו, או ממעשים במאפיינים דומים, מתבקשים לפנות לתחנת משטרה הקרובה ולדווח על כך.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לחקור ביסודיות עבירות מין, במיוחד כשאלו מבוצעות תוך פגיעה בקטינים וחסרי ישע, במטרה למצות את הדין עם אותם עברייני המין באשר הם, לאכוף את החוק ולאפשר ביטחון אישי וכן מרחב בטוח ומוגן לציבור, בכלל, ולקטינים וחסרי ישע, בפרט".