פרשת ביטן: הסדר טיעון לבכיר עיריית ת"א לשעבר - שיישלח לכלא

לבית המשפט המחוזי בלוד הוגשה הודעה על הגעה להסדר טיעון עם ארנון גלעדי, שנאשם במסגרת פרשת ח"כ דוד ביטן. הוא צפוי להודות שבעת שכיהן כמשנה לראש העיר תל אביב, ניצל את תפקידו והשפעתו על מנת להיענות לבקשותיהם של ביטן ושל עד המדינה שרצה לסייע לו לקידום ופתרון בעיות ב-3 פרויקטים נדל"ניים

ארנון גלעדי
ארנון גלעדי | צילום: פלאש 90

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בלוד הודעה על הגעה להסדר טיעון עם ארנון גלעדי, לשעבר המשנה לראש עיריית תל אביב, שנאשם במסגרת כתב האישום שהוגש נגד ח"כ דוד ביטן ואחרים. על-פי ההסדר, גלעדי יודה בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים, והצדדים יבקשו בהסכמה מבית המשפט לגזור עליו שמונה חודשי מאסר בפועל, קנס בסך 35 אלף שקלים ומאסר על תנאי. עוד הוסכם כי יש בעבירות בהן יורשע גלעדי קלון, וכי לאחר גזר הדין גלעדי יתפטר מידית מכל תפקידיו הציבוריים.

על-פי כתב האישום המתוקן שבו צפוי להודות גלעדי, בעת שכיהן כמשנה לראש העיר תל אביב, חבר מועצה וחבר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ניצל את תפקידו והשפעתו על מנת להיענות בשנים 2011 ו-2017-2015 לבקשותיהם של ח"כ דוד ביטן ושל עד המדינה שרצה לסייע לו לקידום ופתרון בעיות בשלושה פרויקטים נדל"ניים בתחום שיפוטה של תל אביב.

דוד ביטן

עורכי הדין טל שפירא, דפנה וינברג ורעות סרנת מסרו כי "מתחילת הדרך נאבק גלעדי באישומי השוחד שיוחסו לו שלא בצדק". עוד הוסיפו: "משעלה בידינו לשכנע את התביעה לחזור בה מעבירות השוחד שיוחסו לגלעדי נסללה הדרך להסדר הטיעון, במסגרתו נטל גלעדי אחריות לפגמים מסויימים שנפלו בהתנהלותו, שבנסיבות העניין עלו כדי עבירה מתונה של הפרת אמונים".

בכתב האישום המתוקן נכתב: "גלעדי פעל בסטייה מן השורה ותוך הימצאות בניגוד עניינים חמור על רקע פעילותו המשותפת עם חבר הכנסת דוד ביטן בתנועת הליכוד והאינטרסים המשותפים שעמדו לנגד עיניו, נוכח תפקידיהם המקבילים בשלטון המקומי ובהמשך גם במהלך כהונתו של ביטן כחבר כנסת ויו"ר הקואליציה".

דוד ביטן ובנימין נתניהו
דוד ביטן ובנימין נתניהו | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עוד על-פי כתב האישום המתוקן, "בשלהי שנת 2017 קיבל גלעדי 30 אלף שקלים משלושה יזמי נדל"ן שונים, בזיקה לתפקידו. הכספים הופקדו בחשבון בנק ונועדו לשמש למימון אירועים ופעילויות שונות, בין היתר, טיפוח תדמיתו הציבורית של גלעדי וקידום מועמדותו לקראת הבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2018. גלעדי סייע ליזמים בקידום הליכים תכנוניים מול גורמי מקצוע בעיריית תל אביב ובוועדות התכנון, תוך הימצאות בניגוד עניינים חמור".

בחודש ספטמבר האחרון גזר בית המשפט המחוזי בלוד שבעה חודשים וחצי מאסר שירוצו בעבודות שירות על ליהי סונק-קופרלי, שהורשעה במתן שוחד לחבר הכנסת דוד ביטן. בנוסף, נגזר עליה מאסר על תנאי כמו גם קנס בסך 30 אלף שקלים וחילוט של 40 אלף שקלים.

ח''כ דוד ביטן
ח''כ דוד ביטן | צילום: ערוץ כנסת

סונק-קופרלי הואשמה בכך שבזמן שתפקדה כמנהלת נכסי הנדל"ן של רשת חצי חינם, נתנה לחבר הכנסת דוד ביטן שוחד בסכום של 40 אלף שקלים, בזמן שכיהן כיו"ר ועדת המשנה לרישוי ותכנון של הוועדה המקומית ראשון לציון, כדי שיעניק לה אישור חורג לשימוש בחנויות קרובות לסניפי הרשת שבעיר

לפני מעל לשנה הגישה הפרקליטות כתב אישום חמור נגד חבר הכנסת ביטן, שמואשם בשבע פרשיות שוחד שונות. ביטן מואשם כי במשך שנים, עוד כשהיה סגן ראש עיריית ראשון לציון, ואחר כך חבר כנסת, קיבל טובות הנאה מעסקנים ויזמים. בתמורה, הוא דאג להם להקלות רגולטוריות, בשווי מיליונים. טובות ההנאה שקיבל, עברו דרך שותפו, מ.י, בעל חנות רהיטים בראשון לציון.

בהקלטות מהמצלמה הנסתרת של המשטרה נראה תיעוד של מה שהתחולל בתוך החדר הקטן בחנות הרהיטים, שם תפר ביטן, אז יו"ר הקואליציה ובשיא כוחו הפוליטי, את עסקאות השוחד יחד עם חברו הטוב מ.י. - העברות כספים במזומן, פגישות סודיות ושיחות מפלילות, שסיבכו את ביטן באישומים בשוחד שיטתי.