אלימות ללא הפסקה: שלושה מקרי רצח ביממה האחרונה

גופת אישה בת 48 נמצאה אתמול בערב בדירה בעפולה. המשטרה: "על-פי החשד, אותרו סימני אלימות על גופה", אחיה ובן זוגה נעצרו. בראשון לציון: גופת גבר כבן 40 אותרה ברכב בחניון סמוך לבית עלמין, המשטרה בודקת אם מדובר בדמות בכירה בארגון פשע. הערב: גבר כבן 60 נורה למוות בלוד

חניון בית העלמין בו נמצאה הגופה - בתוך רכב
חניון בית העלמין בו נמצאה הגופה - בתוך רכב | צילום: חדשות 13

חשד לשלושה מעשי רצח - תוך יממה: בעפולה אותרה אתמול (ראשון) גופת אישה בת 48 עם סימני אלימות בדירה בעיר. בן זוגה ואחיו נעצרו. הבוקר נמצאה גופתו של עבריין ברכב בחניון סמוך לבית העלמין גורדון בראשון לציון. במשטרה חוקרים חשד שמדובר בחיסול. לפי הערכות, הוא נורה למוות לפני כמה ימים - ורק היום נמצא. הערב מספר מקרי הרצח ביממה האחרונה כבר עלה לשלושה, לאחר שגבר כבן 60 נורה למוות בשכונת הרכבת בלוד.

במחוז הצפוני במשטרה אמרו בנוגע לחשד לרצח האישה בעפולה, כי בן זוגה דיווח למד"א ולמוקד 100 שמצא אותה ללא הכרה. פראמדיקים שהגיעו לזירה קבעו את מותה - ואנשי המעבדה לזיהוי פלילי "איתרו סימני אלימות על גופה". עוד נמסר כי "מלבד הקורבן, בדירה נכחו גם בן זוגה ואחיו שהובאו לתחנת המשטרה להמשך חקירתם ובהמשך נעצרו בחשד למעורבות באירוע". החקירה הוטלה על היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז צפון והבוקר יובאו החשודים בפני בית משפט השלום בנצרת בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

בתוך כך, מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, סיים היום הערכת מצב מיוחדת בזירה בראשון לציון, בה פיקוד המחוז סקר בפניו את הממצאים והמהלכים הפורנזים לקידום זיהוי ודאי של המנוח, והטיל את החקירה על ימ"ר מרכז. חוקרי זיהוי פלילי אספו ממצאים מהזירה לבחינת הנסיבות.

בנוגע למקרה הרצח בלוד, מהמשטרה נמסר: "המשטרה פתחה בחקירת נסיבות אירוע ירי בשכונת הרכבת בלוד. שוטרי תחנת לוד מבצעים סריקות אחר מבצעי העבירה לצד איסוף ממצאים בזירה, לבחינת הרקע והנסיבות".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403111313' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='זירת האירוע בראשון לציון ' poster='' kid='1_jw75v1zm' duration='11']

עו"ד שלומי טדרי, המייצג את אחד החשודים ברצח האישה בעפולה, מסר: "החשוד עדיין לא מעכל את האירוע. הוא מכחיש כל קשר לגרימת מותה של האישה. הוא משתף פעולה ומסר גרסה להשתלשלות האירועים". עו"ד עלאא עתאמנה, המייצג את החשוד השני ברצח, מסר: "החשוד טוען כי אין לו קשר למותה של האישה. לטענתו הוא שהה בבית הוריו וישן עד שהעירו אותו וציינו בפניו שהמנוחה לא מגיבה. הוא בתגובה ביקש מאחיו להזעיק את כוחות ההצלה". מעצרם של שני החשודים הוארך עד יום ראשון.

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתגובה לחשד רצח האישה בעפולה: "התותחים רועמים, נשים נרצחות - והמדינה איבדה עניין באלימות במשפחה. ברקע המלחמה נשים ממשיכות להירצח ולסבול מאלימות בתוך ביתן כשממשלת ישראל, ולו למען מראית העין לא מנסה להלחם בתופעה. רשיונות נשק מחולקים ללא בקרה, חוק האיזוק האלקטרוני לא מיושם ותקציבים נגרעים מהגופים המטפלים. עד סיום המלחמה, לצד רשימת הקורבנות הישירים, תהיה רשימת נרצחות ארוכה כתוצאה מהטרור הזה".

מנכ"לית עמותת לא לאלימות נגד נשים, ורדית דנציגר, הגיבה גם היא לרצח האישה בעפולה: "יומיים אחרי שציינו את יום האישה הבינלאומי והעלינו על נס את תרומתן של הנשים בכל שדרות החברה והחיים, שוב נרצחת אישה, ככל הנראה על-ידי בן זוגה, בביתה - המקום שאמור להיות הכי מוגן ובטוח עבורה. אישה שמינית מתחילת השנה שנרצחת עקב אלימות במשפחה הינה עדות לזינוק ברצח נשים מתחילת המלחמה ולכך שהאלימות במשפחה עלתה מדרגה".

"המדינה חייבת להיערך בצורה יסודית ואחראית ליום שאחרי המלחמה, למניעת רצח נשים על ידי בני זוגן ולהבטיח הגנה מרבית לנשים בכל שדרות החיים והחברה", הוסיפה דנציגר. "אסור לנו להשלים עם האלימות במשפחה ואנו חייבים לא רק להשמיע קול זעקה וקריאה למניעת האלימות במשפחה, אלא גם לנקוט בצעדים אופרטיביים למניעתה".

אודיה גבאי
אודיה גבאי | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ביום שבת נורתה למוות אודיה גבאי, אם ל-5, סמוך למועדון בדרך אלנבי בחיפה. היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב כרמל מחוז חוף פתחה בחקירה וקבעה כי הרקע פלילי, ושעות לאחר מכן הודיעה המשטרה כי עצרה מספר חשודים.

לפני כשבוע נמצאו שתי נשים ללא רוח חיים בצפון הארץ - תוך שעות, כשהמשטרה חוקרת את שני המקרים בחשד לרצח. אמל עראבי, תושבת שפרעם בת 53 אותרה ביום ראשון עם פציעות קשות ברכב שהתנגש בארון חשמל באעבלין שבגליל התחתון המערבי, והמשטרה עצרה את בעלה, תושב שפרעם בן 58, שהגיע לתחנה ואמר כי רצח את אשתו.

כעבור זמן קצר הוזעקו צוותי מד"א לבית עסק בשדרות הגעתון בנהריה, שם נמצאה אירנה גולדנברג בת ה-61 ללא רוח חיים. המשטרה פתחה בחקירה, וצו איסור פרסום הוטל על כל פרטיה.