צעיר נידון למאסר עולם: "רצח את חברו וירה באמו - שניסתה להצילו"

מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר במצטבר נגזרו על אבירם זגורי, בן 32, שהורשע ברצח רותם הרוש ב-2018 בבאר שבע. הרקע: סכסוך שהתגלגע ביום הולדתו של הקורבן. בגזר הדין נכתב: "הנאשם לא נטל אחריות ולא הביע חרטה. הוא אדם אלים ומסוכן"

.אזיקים - אילוסטרציה
אזיקים - אילוסטרציה | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

עונש מאסר עולם ו-20 שנות מאסר במצטבר נגזרו היום (חמישי) על אבירם זגורי בן ה-32, שהורשע ברצח רותם הרוש בשנת 2018. עו"ד רותם יוחנני-הר ציון, מפרקליטות מחוז דרום, אשר ייצגה את המדינה בהליך - מסרה לאחר גזר הדין: "בית המשפט אימץ את עמדת הפרקליטות וגזר על הנאשם עונש מאסר משמעותי, באופן ההולם את מעשיו האלימים והאכזריים, שהובילו לרציחת המנוח".

לדבריה, האירוע התרחש בעת מסיבת יום הולדתו ה-21 בבאר שבע, במהלכה ביצע "ניסיון לרצוח את מכרו ולירות באימו של המנוח, אשר ניסתה לסייע לבנה".

בית המשפט ביקש להעביר מסר, לפיו חיי אדם אינם הפקר, וכי הקלות הבלתי נתפסת של שימוש בנשק, לצד עזות המצח להגיע חמוש ברובה בטבורה של עיר, כדי "לסגור חשבון" ולירות בכל מי שמפריע במימוש התכנית - "תענשנה בחומרה רבה".

בהתאם להכרעת הדין, על רקע סכסוך בין הנאשם לבין חברו של המנוח, אדם מסרוגה, בתחילת יום ההולדת של המנוח - עזב הנאשם את האירוע, התחמש ברובה קרלו מאולתר, חזר לאירוע עם שותפו נאור, ארב למסרוגה ליד הבית, ירה במרכז גופו מספר יריות, וכן ירה בירכה של אמו של המנוח - שניסתה לעצור את הנאשם.

לאחר מכן, החל הנאשם להימלט עם שותפו, נאור, ובעוד המנוח רודף אחריו, עצר הנאשם, הסתובב לעברו וירה בראשו של המנוח. הנאשם נמלט מהזירה והסתתר בבית דודתו, עד שנתפס ונעצר שם כעבור כשבוע.

בית המשפט המחוזי דחה בהכרעת דין ארוכה ומפורטת, לאחר הליך הוכחות, את כל טענות ההגנה של הנאשם, לרבות טענות כי כלל לא נכח באירוע וכן כי היה במצב שכרות - והרשיע את זגורי בכל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום של רצח, בהן ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה ונשיאה והובלת נשק.

בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה הפרקליטות להשית על הנאשם עונש מאסר עולם חובה בגין רצח, וכן לצבור את העונשים בגין עבירות נוספות בהן הורשע. "הנאשם לא נטל אחריות ולא הביע חרטה, מדובר באדם אלים ומסוכן, ועל כן יש להרחיקו מהחברה לשנים ארוכות", טענה התובעת עו"ד יוחנני-הר ציון.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל כאמור את עמדת הפרקליטות, והשית על הנאשם עונש מאסר עולם וכן 20 שנות מאסר במצטבר. כמו כן השית בית המשפט על הנאשם לשלם פיצוי מקסימלי לאם המנוח ולאדם מסרוגה, בסך של 258,000 שקלים לכל אחד.

בית המשפט המחוזי קבע, כי "העונש שהולם מעשים שהביאו לנטילת חיים של קורבן אחד ולניסיון קטילת חיי קורבן נוסף, כמו גם חבלה חמורה בקורבן שלישי, אינו יכול להיות אותו עונש שהולם נטילת חייו של אדם אחד בלבד. כל אדם הוא עולם במלואו".

בית המשפט ציין, כי "הנאשם ירה ללא היסוס גם במי שמסוכסך עמו, גם במנוח, ואף לא היסס לפגוע באם המנוח ויצר 'זירת פיגוע' פלילי. זאת, מתוך קלות בלתי נתפסת של שימוש בנשק חם בעקבות עימות עם אדם שאותו תכנן לרצוח, כשהוא לא חס על חיי אחרים שהפריעו לו במימוש תוכניתו ומנוסתו. הנאשם לא רק גדע את חייו של המנוח, אלא גם המית אסון על אימו ומשפחתו, וכשהוא דן את אדם לחיים בייסורים פיזיים ונפשיים".

"נוכח הנזקים הנרחבים שגרם הנאשם לאדם ולשולה, יש מקום לפסיקת הפיצוי המקסימלי הקבוע בחוק לכל אחד מהם בהקשר לעבירת הרצח וניסיון הרצח". שותפו של זגורי, נאור מירשוילי, הודה בחלקו בפרשה, במסגרת הסדר טיעון הורשע בעבירות קלות יותר, ונגזרו עליו 14 שנים לריצוי בפועל.