היועמ"שית דנה על שמות האסירים ותגן על העסקה בבג"ץ

בצל המגעים המתקדמים לעסקת חטופים, ולפני כינוס הממשלה לאישור המתווה - לחדשות 13 נודע כי בכירי משרד המשפטים והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה דנים בימים האחרונים בשמות האסירים שאמורים להשתחרר. בנוסף, היועמ"שית תגן על עסקת החטופים בבג"ץ. הערכה: בג"ץ ידחה את העתירות נגד העסקה

זמן צפייה: 03:15

פרסום ראשון: בצל המגעים המתקדמים לעסקת חטופים, בכירי משרד המשפטים ובהם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ואנשיה, כמו גם מחלקת החנינות בפרקליטות, עוסקים בימים האחרונים בשמות האסירים שאמורים להשתחרר ובחוות דעת לגביהם.

במקביל, ניתנת לציבור האפשרות להגיש בג"ץ על העסקה, אך בהרב-מיארה הגמישה את לוח הזמנים המקובל בעסקאות כאלה - וגם עמדתה ידועה והיא צפויה להגן על עסקת החטופים בבג"ץ. בנוסף, היועמ"שית צמצה את זמן ההתנגדויות המשפטיות לעסקה מ-48 ל-24 שעות. הנימוק: משך הזמן הארוך עלול לסכן את מימוש העסקה. יצוין כי רוב האסירים ישוחררו לשטחי הגדה המערבית.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה
היועמ''שית גלי בהרב-מיארה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בינתיים, יש כבר מי שמתכוונים לעתור מחר לבג"ץ נגד העסקה - ובית המשפט ידון בהרכב של שלושה שופטים בכל העתירות. העותרים לא יוכלו לטעון כי העסקה לא סבירה. פסק הדין צפוי להינתן מיד לאחר תום הדיון וללא נימוקים. הערכה: בג"ץ ידחה את העתירות.