המורה שהותקפה מינית ע"י תלמיד מדברת לראשונה: "הופקרתי"

בריאיון מיוחד לחדשות 13 מספרת המורה הוותיקה בחטיבת ביניים בכפר יונה על האירוע בו הותקפה ע"י תלמיד כיתה ט' - ועל חוסר הסיוע והיעדר הרוח הגבית מצד משרד החינוך. "אני לא יודעת מאיפה האומץ לפתוח את שערי בית הספר כשהם יודעים שהנער הזה מסתובב בצורה חופשית"

זמן צפייה: 03:05

מורה ותיקה בחטיבת ביניים בכפר יונה הותקפה מינית על ידי תלמיד בכיתה ט', ובעוד התלמיד הושעה לכמה ימים בלבד וכבר הספיק לשוב לספסל הלימודים - המורה שהותקפה עודנה מפוחדת ומסרבת לחזור לכיתה. בריאיון מיוחד לחדשות 13 היא סיפרה הערב (ראשון) לראשונה על האירוע, על חוסר הסיוע של המערכת, ועל היעדר הרוח הגבית מצד משרד החינוך.

"את מרגישה באותו רגע ביזוי, השפלה. אני מעל 34 שנה מורה. מי מכין את עצמו לדבר כזה?", היא אומרת. דווקא בחטיבת הביניים הזו בכפר יונה שהייתה לה, מורה ותיקה בשנות ה-50 לחייה, כמעט כמו בית שני, היא חוותה את האירוע אולי הכי טראומטי שחוותה בחיים.

''אני מעל 34 שנה מורה. מי מכין את עצמו לדבר כזה?''. חטיבת הביניים בכפר יונה בה אירע המקרה
''אני מעל 34 שנה מורה. מי מכין את עצמו לדבר כזה?''. חטיבת הביניים בכפר יונה בה אירע המקרה

"עמדתי ליד דלת הכיתה, בפרוזדור", תיארה המורה שהותקפה, "אותו נער שאנחנו מדברים עליו עובר עליי ותוך כדי הוא מוריד את היד שלו ואני מרגישה את היד שלו בין הרגליים שלי. עם האצבעות של הידיים שלו הוא ממשש ומחפש את איבר המין שלי כשהוא לוחץ. את כל הדברים האלה הוא עשה בקור רוח, בתעוזה בלתי נסבלת. קפאתי במקום".

מאז אותו יום בו הותקפה היא לא מסוגלת לחזור לבית הספר. "לילות חסרי שינה", היא שיתפה, "כדורי שינה, טיפול פסיכיאטרי, טיפול פסיכולוגי שאני יזמתי, בחילות, הקאות, כאבי גוף ונפש". בזמן שהיא מסתגרת בביתה כבר חמישה שבועות התלמיד הושעה לשמונה ימים בסך הכול וחזר לבית הספר.

על אוזלת היד של משרד החינוך במקרה שלה היא סיפרה: "עד היום אף אחד מגורמי משרד החינוך לא יצר איתי שום קשר. אני לא יודעת מאיפה האומץ של כל מי שאמון על המוגנות של בית הספר לפתוח את שערי בית הספר כשהם יודעים ומודעים לכך שהנער הזה מסתובב בצורה חופשית".

כיתה
כיתה ריקה. אילוסטרציה | צילום: דוד כהן, פלאש 90

רק לאחר שבקרב ההורים והתלמידים פשטו שמועות על המעשה, שעוררו חששות וכעס על כך שלא עודכנו, מנהלת בית הספר שלחה איגרת ובה כתבה: "בית הספר מחויב ויעשה למען מרחב בטוח - בתשומת לב רבה למוגנות ולרווחות הצוות והתלמידים".

עו"ד אליס שמאי, המייצגת את המורה, אמרה לחדשות 13: "יוצא היום שהתלמיד מגיע לבית הספר כרגיל והמורה, הקורבן, לא יכולה לחזור לעבודתה. אבסורד כזה חייב משרד החינוך לתקן".

מטה משרד החינוך בירושלים
''איפה כל משרד החינוך? איפה כולם?''. מטה משרד החינוך בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המורה הגישה תלונה במשטרה. בתחנת שדות פתחו בחקירה והעבירו את התיק להמשך טיפול בפרקליטות. במשרד החינוך מסרו כי פעלו בהתאם לממצאי החקירה וכי מתוך דאגה לתחושת המוגנות של המורה התבצעה הפרדה מלאה בינה לבין התלמיד כך שלא ילמד עוד בכיתתה, אלא שהיא מבחינתה - רחוקה מרחק רב מתחושת מוגנות.

"אני הופקרתי", היא אומרת, "אני מוזנחת. אף אחד לא חושב ליצור אצלי תחושת מוגנות או לטפל בי. איפה כל משרד החינוך? איפה כולם?".