"נהג בשכרות ובקלות ראש": אישום נגד הנהג שדרס משפחה בקריית גת

שי טסמה, שדרס ופצע הורים ושתי בנותיהם לפני כשבוע, נאשם שנהג במהירות בלתי סבירה וגרם לתאונת דרכים. עוד עולה כי הוא סירב בתחילה לבקשת המשטרה לבצע בדיקת ינשוף. מעצרו הוארך ב-10 ימים

זמן צפייה: 02:06

כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד שי טסמה, שדרס את המשפחה בקריית גת לפני כשבוע, בגין נהיגה במהירות בלתי סבירה, סטיה מנתיב, גרימת חבלה של ממש, נהיגה בקלות ראש וגרימת תאונת דרכים. בתאונה, כזכור, נפצעו קשה מאוד אב ושתי בנותיו בנות החמש והשבע, ואם המשפחה נפגעה בינוני. בדיון בבית המשפט מעצרו הוארך בעשרה ימים.

מכתב האישום עולה כי טסמה נהג ברכב פורד, עלה על אי התנועה וגרם לפציעת המשפחה. "הנאשם נהג ברכב ברשלנות ובקלות ראש ובמהירות שיש בה בנסיבות המקרה סכנה לציבור. לא נתן תשומת לב מספקת לדרך, נהג במהירות שאינה תואמת את תנאי הדרך, ופגע בתמרור ובארבעת הולכי הרגל שהיו על אי תנועה", נכתב בכתב האישום. לפי כתב האישום, טסמה סירב לבדיקת שכרות, כאשר השוטרים ביקשו ממנו לעשות כן.

לעוד כתבות בנושא:

דריסת המשפחה בקריית גת: הוגשה הצהרת תובע; מעצר הנהג הוארך

חקירת דריסת המשפחה בקריית גת: הנהג חשוד שניסה להימלט מהזירה

הנהג החשוד בתאונה בקריית גת: "לא הייתי שיכור"

מהמשטרה נמסר לאחר הגשת כתב האישום: "מדובר במקרה חמור בו נהג רכב עושה לעצמו דין ונוהג על אף שצרך כמות בלתי מוגבלת של משקאות אלכוהוליים, נוהג בקלות דעת, מאבד שליטה על רכבו אז פוגע בבני משפחה שיצאו לטייל להנאתם. מקרה שכזה יכול להסתיים במותם של אזרחים תמימים".

שי טסמה, החשוד כי פגע ופצע באורח קשה מספר בני משפחה בתאונה בקריית גת
שי טסמה, החשוד כי פגע ופצע באורח קשה מספר בני משפחה בתאונה בקריית גת | צילום: שי טסמה, החשוד כי פגע ופצע באורח קשה מספר בני משפחה בתאונה בקריית גת

בתוך כך, בית החולים סורוקה, שם מאושפזים בני המשפחה, מסר עדכון על מצבם - מצב האם השתפר והוא מוגדר קל, וכעת היא הועברה למחלקת השיקום. האחות בת השבע נושמת בכוחות עצמה, מדברת ומתקשרת, והועברה להמשך טיפול במחלקה לכירורגית ילדים. בת החמש נושמת בכוחות עצמה אך עדיין מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, ומתוכננת לטיפולים ארוכי טווח בעקבות הפציעות. עם זאת, מצבו של האב מוסיף להיות קשה מאוד, כאשר הוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ.

ביום שישי, בית משפט השלום באשקלון האריך את מעצרו עד היום. כאשר מדובר היה בבקשה השלישית להארכת מעצר הנהג.

כזכור, במהלך דיון בבית המשפט ביום רביעי, נחשף כי טסמה חשוד שניסה להימלט מהזירה אך נחסם על ידי עוברי אורח. המשטרה מסרה בדיון כי הוא עלה להגה לאחר לילה רווי אלכוהול עד כדי דקות לפני שנכנס לאוטו. "בדמו נמצאו 1450 מיקרוגרם שזה פי 29 מהמותר", מסר נציג המשטרה. עוד עולה מהחקירה כי אחיה של אחת הצעירות שנמלטו מהזירה לאחר התאונה הוא זה שאסף אותן מהזירה. השופט אמר בדיון: "ניסיון ההימלטות חמור לכשעצמו".

זירת התאונה בקריית גת
זירת התאונה בקריית גת | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

האמא העידה בפני השוטרים: "התחננתי אליו שיעזור לי להוציא את הילדה מתחת גלגלי האוטו אבל הוא ברח עד שעצרו אותו".

הצעירות שהיו ברכב עם הנהג הפוגע סיפרו שהוא היה שיכור ושהן פחדו לנסוע אתו. אחת הצעירות סיפרה: "הייתי שיכורה, שתיתי הרבה אלכהול ונסעתי איתו מהמעודון. עזרנו לאמא, את השאר אני לא זוכרת, שתיתי הרבה אלכהול"‬. הצעירה השנייה סיפרה: "אני זוכרת רק את ההתנגשות, ראיתי הרבה דם. הבאתי מים לאישה, שטפנו לה את הראש".

הרכב הפוגע בקריית גת
הרכב הפוגע בקריית גת

עוד לפני שהוארך מעצרו בפעם הקודמת, אביו של טסמה אמר לשופט: "זה גורל אכזרי שהפגיש בין משפחות. אנחנו מתפללים לשלום בכל בית כנסת בקרית גת. הוא ילד טוב ותמים שגדל על ערכים טובים. אני מבקש לשחרר אותו למעצר בית". האב, קצין בשירות בתי הסוהר, הלך אתמול לבקר את הפצועים, הביע צער על התאונה והתנצל בשם בנו.

במהלך השבוע שעבר חל שיפור במצבן של שתי האחיות שנפצעו בתאונה. מבית החולים סורוקה נמסר כי בת השבע כבר אינה מורדמת - ונושמת בתמיכה נשימתית לא חודרנית, היא מדברת ומתקשרת עם בני המשפחה ועם הצוות הרפואי. בת החמש עדיין מונשמת ומורדמת, חל שיפור קל במצבה והוא התייצב.

כמו כן, נמסר כי מצבה של אם המשפחה השתפר אף הוא ומוגדר כעת קל, לאחר שהוגדר בינוני לאחר התאונה. מצבו של האב בן ה-38 מוסיף להיות קשה מאוד, והוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ כללי.