"פגע בעוצמה והמשיך": אישום נגד דורס אימו של ח"כ רועי פולקמן

נעמי פולקמן, בת 79, נדרסה לפני כחודשיים על ידי נהג מערבל בטון לאחר שיצאה ממטה מפלגת "כולנו" בתל אביב. "רק לאחר כמה מטרים ולמשמע צעקות עוברי אורח מהרחוב הוא נסע לאחור ועצר"

נעמי פולקמן ז"ל עם משה כחלון
נעמי פולקמן ז"ל עם משה כחלון | צילום: החדשות 13

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד נהג מערבל הבטון, ציון רצון, בגין גרימת מוות ברשלנות של נעמי פולקמן, אימו של יו"ר סיעת כולנו רועי פולקמן, בעת שיצאה ממטה מפלגת כולנו ברחוב נחלת יצחק בתל אביב לפני כחודשיים. על פי כתב האישום רצון, בן 70 מרמלה, "לא שם לב לדרך שלפניו, לא נתן זכות קדימה בעת פנייתו ימינה, פגע בה בעוצמה והמשיך בנסיעה כשהיא נמחצת מתחת לגלגלי המשאית. רק לאחר כמה מטרים ולמשמע צעקות עוברי אורח, נסע לאחור ועצר עצירה מוחלטת"

על פי כתב האישום, נעמי, בת 79, הגיעה למעבר החצייה לאחר שיצאה ממטה מפלגתו של בנה, וכשהתחלף הרמזור לירוק היא החלה לחצות באיטיות. רצון הגיע לפינת הרחובות יגאל אלון ונחלת יצחק מבלי להאט או לעצור, פגע בה עם צידה הימנית של המשאית והמשיך בנסיעה. היא נמחצה על ידי גלגלי המשאית ומותה נקבע במקום.

זירת התאונה בה נהרגה אישה כבת 78 ממשאית מערבל בטון
זירת התאונה בה נהרגה נעמי פולקמן ממשאית מערבל בטון | צילום: זק"א

בבקשת פסילת רישיונו של רצון בחודש פברואר האחרון, כתבה הפרקליטות כי "אופי נהיגתו ברשלנות, בקלות ראש ובחוסר תשומת לב לחיי אדם, התעלמות מרמזור ומבלי לתת זכות קדימה להולכי הרגל, מעיד כי המשך נהיגתו מהווה סכנה ממשית לציבור המשתמשים בדרך, וכי הוא אינו מודע לאחריות הכבדה שמוטלת על מי שאוחז בהגה".

כזכור, נעמי פולקמן, אמו של יו"ר סיעת כולנו רועי פולקמן, נדרסה בתחילת פברואר למוות על ידי משאית מערבל בטון בעת שיצאה ממטה המפלגה של בנה ברחוב נחלת יצחק בתל אביב. חובשים ופרמדיקים שהגיעו לזירה נאלצו לקבוע את מותה במקום. הנהג נחקר ורשיונו נפסל ל-90 יום. מהמפלגה נמסר כי "חברי מפלגת כולנו מביעים את תנחומם הכנים והעמוקים לרועי, בנה היחיד, ולכל משפחתו. פרטים על מועד הלוויה ומיקום השבעה יתפרסמו בהמשך".

יור סיעת כולנו רועי פולקמן
יר סיעת 'כולנו' רועי פולקמן | צילום: יחצ

ח"כ פולקמן ספד לאמו ואמר: "אמא העניקה לי בילדותי את הזכות להכיר את ארץ ישראל בזכות עבודתה. היא הייתה סבתא נפלאה לשלושת ילדיי, ואמא למופת. הייתי ילד לא קל והיא השקיעה את כל מה שיכולה הייתה לתת לי כדי שאהיה הבנאדם שאני היום, ועל זה אני חייב לה לנצח. אמא צלצלה אליי בשעה 16:14 דקות, רגע לפני שעזבה את מטה המפלגה, ואמרתי לה שלא תחכה לי כי אני מגיע באיחור לפגישה שהייתה לי - כואב לי שלא הספקתי להיפרד מאמא היום בפעם האחרונה".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח תנחומים לפולקמן ואמר: "בשמי ובשם רעייתי אנו שולחים תנחומים מעומק הלב לח"כ רועי פולקמן ולמשפחתו, על מותה הטראגי של אמו נעמי ז"ל. יחד עם רבים בעם אנו מבקשים לחזק אותם ביגונם ובשעתם הקשה".

לפני שנתיים פרסם פולקמן פוסט בפייסבוק ובו התייחס למספר ההרוגים הגבוה בתאונות הדרכים. "כל הרוג שני בתאונות דרכים הוא קשיש, זהו מספר בלתי נתפס. רוב תאונות הדרכים בקרב קשישים מתרחשות בעת הליכה ברגל, לעיתים קרובות ליד הבית, במרכזי קניות ובעיקר בשעות היום".

פוסט של רועי פולקמן העוסק בקשישים הנהרגים בתאונות דרכים
פוסט של רועי פולקמן העוסק בקשישים הנהרגים בתאונות דרכים | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של רועי פולקמן