השחית פסלים "נגד התורה" במוזיאון ישראל: תייר מארה"ב נעצר

תייר בן 40 מארצות הברית נעצר בחשד שהשחית וגרם נזק לפסלים יקרי ערך במוזיאון ישראל בירושלים. בחקירתו טען כי הפסלים הם "נגד התורה"

פסל שניזוק מוזיאון ישראל
פסל שניזוק | צילום: מוזיאון ישראל

משטרת ישראל עצרה הערב (חמישי) לחקירה תייר בן 40 מארצות הברית בחשד שהשחית וגרם נזק לפסלים יקרי ערך במוזיאון ישראל בירושלים. הסיבה, לטענתו, שהפסלים הם "נגד התורה". הוא יובא מחר לבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו.

שוטרי תחנת מוריה של מחוז ירושלים שהוזעקו למוזיאון, עצרו את החשוד לאחר שאיש בטחון במקום עיכב אותו, והוא הועבר לחקירה בתחנת המשטרה. מתחקור ראשוני עלה כי ביצע את המעשה כיוון שהוא סבור שאותם פסלים הם "נגד התורה", כאמור.

פסל שניזוק מוזיאון ישראל
פסל שניזוק | צילום: מוזיאון ישראל

ממוזיאון ישראל נמסר: "במהלך אחר הצהריים אירעה תקרית חמורה שבה תייר מארה"ב גרם במזיד נזק לשני פסלים רומיים עתיקים, מהמאה השנייה לספירה, שהיו מוצבים בתערוכת הקבע של האגף לארכיאולוגיה. צוות המוזיאון הזעיק את המשטרה והנושא בטיפולה. במקביל, הפסלים שניזוקו הועברו לטיפול אנשי המקצוע במחלקת השימור של המוזיאון. מוזיאון ישראל רואה באירוע זה מקרה מדאיג וחריג. הנהלת המוזיאון מגנה אלימות מכל סוג שהוא ומקווה שארועים מסוג זה לא ישנו. המוזיאון יפתח מחר את שעריו כרגיל, כמדי כל סוף שבוע".

מנהל רשות העתיקות, אלי אסקוזידו, אמר כי מדובר ב"מקרה מזעזע של הרס ערכי תרבות בידי קיצונים". לפי אסקוזידו, "המדובר בראש פסל עשוי שיש של האלה אתנה מהתקופה הרומית, שהתגלה בשנות ה-60 בצפון בית שאן, ובפסל גריפון השני, המהווה סמל של אלוהות פגאנית מהתקופה הרומית, שנחשף בעבר בצפון-מערב הנגב. אנו רואים בדאגה את העובדה שערכי תרבות נהרסים על-ידי קיצונים ממניעים דתיים. נבוא בדברים עם הנהלת מוזיאון ישראל על מנת להבטיח שמקרים כאלה לא ישנו".