מפקד המשטרה האחראי בשטח על ההפגנות בבלפור נמצא חיובי לקורונה

נצ"מ קובי יעקובי, מפקד תחנת מוריה בירושלים וקצין המשטרה הממונה על אירועי המחאה מחוץ למעון רה"מ אובחן כנשא של הנגיף. לא ידוע כיצד הוא נדבק • פרסום ראשון

זמן צפייה: 03:47

פרסום ראשון: ניצב משנה קובי יעקובי, מפקד תחנת מוריה בירושלים והאחראי בשטח על אירועי ההפגנות בבלפור, נמצא חיובי לקורונה - כך נודע הערב (רביעי) לחדשות 13. עדיין לא ידוע כיצד יעקובי נדבק.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מפקד תחנת מוריה, ניצב משנה קובי יעקובי, נמצא היום בשעות אחר הצהריים חיובי לנגיף הקורונה. עקב כך מפקד התחנה נמצא כעת בבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות והוא חש בטוב. סגן מפקד התחנה, סגן ניצב אלי לוי, יחליף את מפקד התחנה בהיעדרו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גורמים בסודאן: סיכוי גדול לנרמול יחסים עם ישראל "בקרוב מאוד"

רה"מ: דורש סגר כללי נרחב והידוק משמעותי בהגבלות באופן מיידי

השגריר פרידמן: "ייקח כ-7 שנים עד שהאמירויות יקבלו מטוס F-35"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2009232049' autoplay='0' credit='' desc='קובי יעקובי באחת ההפגנות בבלפור' kid='1_9w6gmlvi' duration='46'']

בתוך כך, מחר צפויים אנשי תנועת "אין מצב" לקיים מחאה נוספת, תחת הכותרת "ממחדל יום כיפור - למחדל הקורונה". בנוסף לנאומים, שם ישאו דברים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יתקיים ערב שירה בציבור אותו תלווה, בין היתר, הזמרת אחינועם ניני. אחד המפגינים הבולטים נגד נתניהו יצא נגד האירוע, ואמר כי זה "פיגוע אחרי פיגוע. לא כך מגייסים את הציבור אלא דוחפים לו אצבע בעין".

מי שעוד יקחו חלק בערב זה יהיו הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון והמחזאי יהושע סובול. המארגנים, שהם בין האחרים גם להפגנות השבועיות בבלפור, נבהלו מעט מהביקורת הציבורית וביקשו להבהיר כי באירוע ינוגנו בעיקר שירי לוחמים - ופחות יתמקדו בשירה בציבור.

ניצב משנה קובי יעקובי
ניצב משנה קובי יעקובי | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הכוונה לאסור את ההפגנות ההמוניות פילגה היום בין ארגוני המחאה השונים. מצד אחד, תנועת הדגלים השחורים, שהחליטה להשהות בינתיים את ההפגנה השבועית ולהתמקד דווקא בגשרים ובצמתים. "הציבור הרחב לא יכול להצטרף בעת הזו לבלפור", אמרה שקמה שוורצמן ברסלר מהתנועה, "אבל הציבור רוצה מאוד למחות - ואנחנו רוצים לאפשר לו את זה".

מנגד, שי הדס, יו"ר עמותת "חוזה חדש" ו"קריים מיניסטר", שהצהיר כי בכוונתו לעלות לירושלים - ולא אכפת לו להיעצר על כך. "אף אחד לא יקח לי את הזכות להפגין איפה שאני רוצה נקודה". כמוהו, גם לימור מויאל מ"תנועת הדמוקרטים", שאמרה: "אני רוצה לעמוד בבלפור כי שם יושב האדם שהורס את המדינה. זו הזכות שלי להחליט איפה אעשה את זה".