שלושה נרצחים ביממה: בן 11 נורה למוות ברהט, בן 39 נהרג בחיפה

מוחמד סלאמה הואש נמצא במצב אנוש בשכונה 5 שבעיר, ולאחר מכן נקבע מותו. השכנים זעמו: "איך יכול להיות שיש ירי כל הלילה ואין עצורים?". באירוע ירי אחר, תושב שפרעם מצא את מותו לאחר שנורה ברחוב הרצל גרינשפון שבחיפה. אמש נורה למוות חמזה אבו גנאם בן ה-25 לאחר שחזר ממסגד בלוד

זמן צפייה: 00:09

האלימות בחברה הערבית: מוחמד סלאמה הואש בן ה-11 נהרג הבוקר (שבת) מירי שפרץ בעקבות סכסוך בשכונה 5 ברהט, לאחר שנמצא כשהוא במצב אנוש. במשטרה התקבל דיווח אודות האירוע, בו נפצע בנוסף נער כבן 17 במצב קל עם פציעות חודרות, ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. שוטרים שהגיעו לזירת האירוע החלו באיסוף ממצאים, ביצוע סריקות ובדיקת הרקע ונסיבות האירוע. באירוע ירי נוסף בעקבות סכסוך בין עבריינים, מצא את מותו תושב שפרעם, שאדי נג'אר בן ה-39, והיה לנרצח השלישי בחברה הערבית תוך יממה אחת.

במהלך הלילה התקבל דיווח במשטרה על אירוע קטטה שהתפתחה במקום. שוטרי תחנת רהט, ביחד עם יחידת יס"מ נגב ולוחמי מג"ב, הוקפצו תוך זמן קצר לזירה במטרה להשתלט על האירוע. למרות שהכוחות שפעלו בזירה תחת אש, הם הצליחו לבצע מעצר של שני חשודים תושבי המקום שהיו מעורבים באירוע. צפו:

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2304151314' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_t4y5275n' duration='']

על פי עדויות השכנים, מדובר בסכסוך שכנים שהחל כבר אתמול בלילה. לטענתם, הירי נמשך גם בזמן שהשוטרים היו במקום: "היה ירי בלי הפסקה, שנפסק בשעה 4:00 לפנות. בוקר והתחדש שוב בשעה 6:00". השכנים התקשרו שוב למשטרה ובשעה 7:00 התברר שיש נפגעים במקום: "התקשרתי כמה פעמים למשטרה ואמרו לי שזה בטיפול. אני לא מצליח להבין איך יכול להיות שיש ירי כל הלילה ואין עצורים?". מורתו של התלמיד הגיבה בחשבון הטוויטר שלה: "אוי ואבוי. זה התלמיד שלי, היה עדיף אם לא התעוררתי הבוקר".

"הילד מת על הידיים שלי", אמר אחד הדודים של מוחמד. הדוד היה עד ראיה לרצח, וסיפר: "העיניים שלו הפכו לבנות. הוא התחיל לחרחר. זה קרה מול העיניים שלי. הוא נפטר עליי. אחד היורים לבש חולצה לבנה. הוא לא היה רעול פנים. היה לו אקדח. ירה אחת שתיים, והכניס לאוטומוט".

הדוד סיפר שהגיע למקום אחרי שהקטטה הגדולה מהלילה, שהייתה מלווה בירי כמעט בלתי פוסק, כבר פסקה. "זה לא כואב? כואב. זהו. תודה לאל שאני לא גר במזבלה הזו. הייתי חייל בצה"ל. שירתתי את המדינה. חצי מהמשפחה בצבא. אני חי עם יהודים ואומר ברוך השם. זו הפעם האחרונה שאני מגיע לפה. כל יום כל יום ירי וירי וירי. כל יום ניסיון רצח וניסיון רצח".

מוחמד סלאמה בן ה-14 שנרצח ברהט
מוחמד סלאמה בן ה-14 שנרצח ברהט

בסאם, דוד נוסף של הילד שנרצח, זעק כי "רצחו את הילד", ואמר: "זה התחיל בלילה, לא היו פצועים ובשש וחצי בבוקר שני פצועים. חסר כוחות משטרה. הם הגיעו אחרי האירוע ולא בזמן הירי. אסון גדול. איפה משטרת ישראל ובן גביר?"

ראש עיריית רהט עטא אבו מדיגם התייחס והביע תחושת צער: "שכנים רבו, אנחנו איבדנו נער. חייבים להרגיע את הרוחות, יש חשש להתלקחות ועוד שריפת בתים. ביקשתי מהמשטרה להשאיר כאן כמה שיותר כוחות כי יש לנו בעיה ולמשפחה אין כתובת. אני חרד למצב. אני מגנה את הרצח ואת שפיכות הדמים, אבל בסוף יש לנו תוצאה עגומה וכואבת מאוד. ראיתי אתמול שהמשטרה אכן הכניסה כוחות, ואני רוצה שזה יישאר כך תמיד ולא רק לתגובה לאירוע, צריך את תחושת הביטחון כל הזמן. אני מקווה שלאט לאט נחזור לשגרה".

אירוע הירי תועד בסרטון "לייב" ברשת הטיקטוק, כשניתן לשמוע בשלב מסוים את קולות הירי שגרמו למותו של בן ה-11.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2304151021' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_goeirgme' duration='']

באירוע אלימות נוסף שהתרחש בחיפה, שאדי נג'אר משפרעם נמצא ברחוב הרצל גרינשפון כשהוא במצב אנוש וסובל מפציעות חודרות. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים רמב"ם שבעיר, שם נאלצו לקבוע את מותו.

שאדי נג'אר שנורה למוות בחיפה
שאדי נג'אר שנורה למוות בחיפה

נזכיר כי אמש חמזה אבו גאנם בן ה-25 נהרג מירי ברחוב בן יהודה לוד. על פי צוותי רפואה שהגיעו למקום, הגבר, תושב העיר, נמצא כשהוא פצוע במצב אנוש לאחר שחזר ממסגד ופונה לבית החולים אסף הרופא, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. בזמן שצוות הנט"ן הכניס את הפצוע לחדר המיון, אלמונים ניפצו את שמשת חלון האמבולנס וגרמו להשבתתו.

זמן קצר לאחר המקרה התקבל דיווח אודותיו במוקד 100 של המשטרה. סורקים שהגיעו למקום פתחו בסריקות על-מנת למצוא את החשוד בירי, לצד איסוף ממצאים בזירה על-ידי חוקרי המז"פ במסגרת החקירה שנפתחה.

פאראמדיק מד"א שניאור אופנר וחובש בכיר במד"א בני ג'וזף סיפרו: "כשהגענו למקום הייתה המולה והרבה אנשים מסביב. ראינו גבר כבן 25 שוכב על המדרכה עם פצעי ירי. הוא היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. התחלנו  מיד לבצע פעולות החייאה מתקדמות וממושכות גם תוך כדי פינוי לבית החולים - שם נקבע מותו".