הלינץ' בתלמידות בקריית גת: 4 חשודות נעצרו

לאחר התיעוד המטריד שפורסם, ארבע נערות בנות 16-15 נעצרו בחשד לתקיפת שתי נערות אחרות מחוץ לבית הספר בקריית גת. בתום חקירתן יוחלט אם להביא מי מהן בפני בית המשפט

זמן צפייה: 04:02

ארבע נערות נעצרו הערב (חמישי) בחשד לתקיפת שתי נערות אחרות מחוץ לבית הספר בקריית גת. לאחר שהחוקרים הצליחו לזהות את הנערות שהותקפו לגבות מהן תלונות, אותרו ארבע החשודות, בנות 16-15, והן נעצרו לחקירה, אשר בסיומה יוחלט אם להביא מי מהן מחר בפני בית המשפט.

הקורבנות סיפרו לחדשות 13: "יצאנו מבית הספר והלכנו לקנות אוכל ממקום סמוך לבית הספר ואז הם תקפו אותנו. נתנו לנו בעיטות ואגרפים. היינו בהלם, לא הבנו מאופה זה בא. היו כמה נערים שהפרידו ואז הם עזבו את המקום".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2209151843' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='קצינת אגף חקירות ומודיעין בתחנת קריית גת, רפ"ק ריקי ממן' poster='' kid='1_sqqph6by' duration='']

קצינת אגף חקירות ומודיעין בתחנת קריית גת, רפ"ק ריקי ממן, אמרה היום: "הבוקר הגיעו לידינו סרטונים קשים ובהם אלימות קשה וחמורה מאוד בין נערים ונערות בעיר קריית גת. כשקיבלנו את הסרטונים, פתחנו בחקירה על מנת להגיע לקורבנות שלא הגישו תלונה במשטרה. הצלחנו להגיע אל אותן הבנות (הקורבנות) והן הגיעו אלינו לתת עדות לגביע אותם האירועים".

"לאחר ביצוע פעולות חקירה נוספות, הצלחנו להגיע למעורבים נוספים וחלקם כבר עוכבו לחקירה בחשד למעורבות בקטטה", הוסיפה. "משטרת קריית גת ממשיכה בחקירה על מנת להגיע לכלל החשודים ולמצות איתם את הדין", אמרה רפ"ק ריקי ממן.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2209150911' autoplay='0' credit='דניאל עמרם' desc='תיעוד: נערות מכות תלמידות כיתה ט′ בקריית גת' poster='' kid='1_9tc76x30' duration='']

כזכור, אתמול תלמידות בכיתה ט' מבית ספר בקריית גת הותקפו על-ידי כמה תלמידות אחרות מחוץ לשטח בית הספר. בעקבות תיעוד האלימות - המשטרה פתחה בחקירה שמפרטיה עלה כי מדובר בשתי תלמידות מקרית גת, תלמידות כיתה ח' וט'. השתיים רבו עם בנות מאזור מרכז הארץ. הרקע לריב: אחת הנערות מקריית גת התנשקה עם חבר לשעבר של אחת התוקפות. הנערות התוקפות הגיעו אתמול לבית הספר רוגוזין במטרה "לסגור חשבון". הן ביקשו להיכנס אך השומר אסר עליהן.

למרות זאת הן המתינו מחוץ לשער וניסו ליצור קשר עם הבנות שבפנים. סגן מנהל בית הספר שהבחין כי הבנות מסרבות לעזוב את המקום הזמין משטרה. ניידת שהגיע למקום ביקשה מהנערות לעזוב את המקום, אך הן סירבו. הנייד עזבה את המקום. הבנות שהותקפו יצאו החוצה לפגוש את הבנות שהמתינו ואז התפתחה קטטה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-daily-news-with-almog-boker-clips-part-1509221547' autoplay='0' credit='' desc='ניידת המשטרה עזבה, הבנות תקפו את התלמידות: "באו לסגור חשבון"' poster='' kid='1_s2j2i2me' duration='']

בתיעוד שפורסם ברשת נראות תלמידות שאינן מקריית גת, כשהן חובטות, בועטות ומכות באגרופים את הנערות, לפי המשטרה שתיים, כשהן שרועות על הקרקע. רק לאחר התערבות של אחד הצעירים במקום האלימות הופסקה. לפי הורים בבית הספר, אותן בנות תקפו כי "חשדו" באחת מהן שהתנשקה עם בן זוג לשעבר של אחרת.

מהנהלת בית הספר שבו התרחש האירוע החמור נמסר כי הם משתפים פעולה עם המשטרה. בהודעה ששלחה מנהלת בית הספר, ציפי בן טולילה, להורים ולתלמידים נכתב: "מטרתנו כבית חינוך היא לשמור על תחושת המוגנות של תלמידינו ושל הצוות החינוכי ולגנות כל אלימות. לפיכך, מחר בבוקר נעצור את יום הלימודים ונפתח בבית ספרנו שיח בנושא מוגנות, אפשרות לשיתוף והעברת מסרים המקדמים חברות, עזרה הדדית ומניעת אלימות".

שער כניסה לבית ספר
שער כניסה לבית ספר, למצולם אין קשר לכתבה | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

הנהגת ההורים הארצית והנהגת ההורים העירונית קרית גת מסרו שהן "מגנות בחומרה יתרה את אירוע האלימות הקשה שהתרחש בקריית גת, שבו הותקפה נערה באלימות על ידי בני נוער בסמוך לבית הספר". כמו כן הן קוראות לגורמי החקירה למצות את הדין עם כל מי שיימצא אשם בתקיפה. בנוסף, פונות הנהגת ההורים הארצית והנהגת ההורים העירונית בקריית גת לרשויות העיריה ולגורמי החינוך והרווחה בעיר לטפל בנחישות בפרשה, לשוחח עם התלמידים ולתמוך בנערה ומשפחתה.