נסגר התיק נגד אייל גולן; אחת המתלוננות: "החלטה משפילה"

בפרקליטות החליטו לסגור את תיק החקירה נגד הזמר, שנחשד בהבאת אדם לידי מעשה זנות, בשל היעדר ראיות: "לא נאספו די ראיות המבססות סיכוי סביר להרשעה". עם זאת, הליך התביעה האזרחית יימשך. גולן: "אחרי עשור של רדיפה - האמת יצאה לאור". ט', אחת המתלוננות: "מרגישה מחוללת"

זמן צפייה: 02:20

הפרקליטות סגרה היום (רביעי) את תיק החקירה נגד הזמר אייל גולן, במסגרת החקירות המחודשות בפרשת "משחקי חברה" שבה נקשר שמו - בשל היעדר ראיות. התיק המקורי נסגר, אך נפתח מחדש לפני כשנה לאחר שהתקבלו שתי תלונות חדשות משתי מתלוננות - ט' ו-נ' - וגולן נחשד בהבאת אדם לידי מעשה זנות, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, עם זאת, ההליך בתביעה האזרחית יימשך. זמן קצר אחרי שנודע על סגירת התיק אמרה ט', אחת המתלוננות, לחדשות 13: "זו החלטה מבזה ומשפילה, אני מרגישה מחוללת".

גולן עצמו מסר: "אחרי עשור של רדיפה בלתי הוגנת ושתי חקירות מקיפות של המשטרה, האמת יצאה לאור באופן סופי. אני ומשפחתי עברנו עשור קשה אך מעולם לא הרמתי ידיים. גם כשהיו ניסיונות סחיטה לא הסכמתי לתת לזה יד ונלחמתי שהאמת תצא לאור, עם כל המחיר הכבד המשתמע מכך. זעקתי זאת מעל כל במה, גם כשהיו כאלו שלא רצו לשמוע שמיהרו לחרוץ דין ולשפוך דם לשווא ואני מקווה שאותם האנשים יעשו את חשבון הנפש שלהם".

במסגרת החקירה המחודשת, העידו מקורבי הזמר על אירועים שבהם נכח לכאורה גולן, ובמשטרה חשדו כי נוכחותו אפשרה למקורביו לבצע עבירות מין קשות בצעירות בעודן תחת השפעת סמים ואלכוהול. לצד זאת, מקורביו של גולן טענו בחקירתם כי המעשים היו בהסכמה.

אייל גולן, ט' ונ'
המתלוננות נגד אייל גולן, ט' ונ' | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"לאחר בחינה מעמיקה של תלונות המתלוננות, נוהלה חקירה מקיפה שהתייחסה לכלל החשדות והנתונים שעלו בחקירות", נמסר מהפרקליטות. "החשודים נחקרו, נערכו עימותים ונחקרו עדים נוספים ובוצעו השלמות חקירה. בסופו של יום נמצא, כי בחקירת המשטרה לא נאספו די ראיות המבססות סיכוי סביר להרשעה ולכן לא ניתן להגיש כתב אישום".

בחודש נובמבר אשתקד התעמת לראשונה גולן עם ט' ו-נ' בימ"ר תל אביב - תשע שנים לאחר שהתפוצצה פרשת "משחקי חברה". המתלוננות טענו כי הזמר הביא אותן כמה פעמים למקומות מסוימים, ואז העביר אותן אל חבריו כדי שיקיימו איתן בכוח יחסי מין. עשרות התגודדו מחוץ לתנת המשטרה וקראו קריאות כגון "אתן לא לבד" ו-"אייל גולן, הגיע הזמן לשלם את החשבון". ממול התאספו עשרות להפגנת נגד שבה קראו המוחים והמוחות: "אל תדברו בשמנו".

מפגינות תומכות במתלוננות נגד אייל גולן
מפגינות תומכות במתלוננות נגד אייל גולן

מאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית : "פעם נוספת, מערכת המשפט הישראלית עומדת לצד הפוגעים ולא לצד הנפגעות. הסגירה של התיק הזה עצובה לנו במיוחד, אבל היא לא יוצאת דופן - 80% מתיקי עבירות המין נסגרים בלי להגיע לבית המשפט. קיווינו שהפעם זה יהיה אחרת, אבל קשה להתפלא כשרק השבוע גילינו שבזמן שהמשטרה חקרה את גולן היא גם חילקה לשוטרים כרטיסים בהנחה למופע שלו.

אנחנו מאמינות ל-ט' ול-נ', וממשיכות לעמוד לצידן. אחרי עשור קשה כל כך הגיע להן צדק. אנחנו מקוות שבמקום שבו המערכת הפלילית כשלה, התביעה האזרחית תצליח. גם אם המדינה מסרבת להעמיד את גולן לדין על חלקו בפרשת הפותמוביל, את הכתם המוסרי אי אפשר להסיר. עכשיו הזמן של הציבור הישראלי להראות מה הוא חושב".