הגננת החשודה בהתעללות בר"ג – השתתפה בהפגנה נגד כרמל מעודה

בת ה-63, שנעצרה בחשד שהכתה פעוטות, לקחה חלק בשנה שעברה במחאה נגד הגננת המתעללת מראש העין. א', המתגוררת סמוך לגן, הגישה כבר ב-2016 תלונה על אלימות במקום: "הייתי עדה לצרחות של ילדים"

זמן צפייה: 04:45

הגננת מרמת גן, שנעצרה אתמול (ראשון) בחשד להתעללות בילדים, השתתפה בשנה שעברה במחאה הנרחבת שנערכה נגד כרמל מעודה - הגננת המתעללת מראש העין.

א', שמתגוררת בסמוך לגן, סיפרה לחדשות 13 כי במשך תקופה ארוכה הייתה עדה לאלימות של צוות הגן כלפי הפעוטות. "אני יושבת במרפסת ולומדת, ואני עדה לצרחות של ילדים מהגן", סיפרה. "ראיתי סייעת שדוחפת ילד דחיפה חזקה ביותר. הילד נפל על הרצפה, התרומם והיא פשוט נתנה לו שוב פעם סטירה מאוד-מאוד חזקה ללחי והילד נפל רק מהעוצמה של הסטירה".

בשנת 2016 השכנה המזועזעת פנתה להורים, ולדבריה אף פנתה למשטרה ומסרה עדות, אלא שלדבריה התיק נסגר. "אחרי פחות מחודש ראיתי שאותה סייעת שהכתה את הילד חזרה לעבודה באותו גן", סיפרה.

עוד בחדשות 13:

"דחפה וחבטה בפעוטות": הוארך מעצר גננת מר"ג החשודה בהתעללות

מנדלבליט קבע: על נתניהו להימנע ממינויים בפרקליטות ובמשטרה

בקבינט הקורונה מעריכים: פתיחת המסחר תידחה בשבוע נוסף

תיעוד מצלמות האבטחה מתוך הגן ברמת גן, שבו חשודה גננת בהתעללות
תיעוד מצלמות האבטחה מתוך הגן ברמת גן, שבו חשודה גננת בהתעללות | צילום: חדשות 13

בדיון בהארכת מעצרה שנערך היום, השופטת לא חסכה במילים קשות אל מול התמונות ממצלמות האבטחה בגן, שבהן נראית מנהלת הגן מכה את הפעוטות, דוחפת אותם ומטיחה אותם בכוח שוב ושוב.

בהודעות קוליות ששלחה הגננת להורים ביום חמישי והגיעו לידי חדשות 13, מצטיירת דמות אחרת לגמרי – של גננת אימהית ולבבית. "הורים יקרים, בוקר אור", נשמעת הגננת בהקלטה. "אני רוצה לדבר בשביל שיהיה לכל משפחה מזל, אושר, סוף שבוע נעים. עכשיו הילדים בחוץ, מטיילים". בהודעה אחרת היא אומרת: "הילדים עכשיו ישנים, בגן הכול בסדר, הכול מצוין". בהודעה נוספת היא אומרת: "כשהילדים עוזבים את הגן שלי זה כואב לי הרבה, אני כמו אימא, כמו סבתא. הילדים הם כמו הנכדים שלי".

בתקופה האחרונה התעורר חשדם של הורים לילדים בפעוטון. הם פנו למנהלת הגן וביקשו לראות את התיעוד ממצלמות האבטחה, אלא שהיא סירבה ועל פי החשד, הזמינה בעל מקצוע שמחק כמה סרטונים מפלילים. ההורים הצליחו בכל זאת לשים ידם על התמונות הקשות, אותן העבירו למרחב דן במשטרה.

תמונה מתוך אחת ממצלמות הגן
תמונה מתוך אחת ממצלמות הגן | צילום: צילום מסך

"אתה בטוח שאתה שם את הילדים שלך בידיים הכי טובות שיכולות להיות", סיפר אב לאחד הילדים בגן. "כשאתה מגלה דבר כזה, אז זה סרט אימה. זה לא ייאמן. קשה לנו לא לחשוב על מה שהוא עבר שם". עוד הוסיף: "לא הגיוני שהילד חוזר עם סימן כחול, פרצוף נפוח והם לא מדווחים. אשתי שאלה אותה על העניין הזה והיא כמובן אמרה שהילד נפל וזה קורה ודברים כאלה".

בדיון בבית המשפט התברר שאימא בגן התקשרה בשנת 2004 למשטרה וטענה לאלימות של הגננת כלפי בנה. במשטרה טוענים שהאם סירבה להגיש תלונה והתיק נסגר, אלא שזו לא הייתה התלונה היחידה נגד הגננת ונגד צוות הגן.

הגננת החשודה בהתעללות בבית המשפט
הגננת החשודה בהתעללות בבית המשפט | צילום: חדשות 13

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מייד עם קבלת התלונה נפתחה חקירה שנוהלה בליווי הפרקליטות ובמסגרתה בוצעו כל הפעולות הנדרשות. עם סיומה הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות".