נגד רצון בעל הנכס: ביהמ"ש אישר לגננת להמשיך בחוזה השכירות

בשל העובדה כי שנת הלימודים מתקרבת, קבע בית המשפט כי הגננת, שוכרת משנה בנכס, לא תוכל למצוא מקום אחר לפני ספטמבר - ולכן תוכל להפעיל את הגן מאותו המקום עד לשנה הבאה

פטיש בבית משפט

בית המשפט המחוזי בחיפה אישר היום (ראשון) לשוכרת משנה להמשיך להחזיק בנכס עד סוף שנת הלימודים הבאה, זאת למרות התנגדות הבעלים של המקום. השופטים, בראשות אב בית הדין הנשיא רון שפירא, קיבלו את טענת עורכת הדין סופי אביב, לפיה בעלות הגן - שוכרות הנכס, לא יצליחו למצוא מקום חלופי בזמן שנותר עד לתחילת שנת הלימודים הקרובה.

תחילת הפרשה בשנה שעברה, אז במהלך שיחה בין שוכרת המשנה לבין בעל הנכס, התברר לבעלים כי ההסכם בין שוכרות הנכס לבין שוכרת המשנה מתייחס לתקופת שכירות ארוכה מזו שנקבעה בחוזה. בעל הנכס טען כי הבהיר לשוכרת המשנה כי תוקף השכירות עומד על שנה אחת בלבד, תקופה שאמורה היתה להסתיים ביולי 2019, וכי בתום התקופה על השוכרות היה לחזור ולהחזיק בנכס.

אם שוכרות הנכס לא יעמדו בהסכם, כך לפי בעל המקום, הנכס ישוב לחזקתו והוא יוכל להשכיר אותו לאחרים, כך שאם שוכרת המשנה תרצה להמשיך ולהחזיק בנכס - היא תוכל לחתום על חוזה שכירות ישירות מולו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הערעור נדחה: בן הזוג שהרג את תהילה נגר ירצה 19 שנות מאסר

דיוני ההוכחות במשפט רה"מ יחלו בינואר 2021 – שלוש פעמים בשבוע

עימותים בין שוטרים למפגינים במחאות בי-ם ובת"א: עשרות נעצרו

גן ילדים
גן ילדים | צילום: רויטרס

אביב השיבה לבעל הנכס כי הסכם השכירות לא הסתיים, וכי לשכורות יש אפשרות להאריך את תוקפו עד שנת 2027. במכתב ששלחה אליו, טענה כי בהתנהלותו יש הפרה של ההסכם. עורכת הדין אף טענה כי בעל הנכס סירב לקבל לידיו את ההמחאות לתשלום דמי השכירות לחודשים שנותרו בשנת 2019 ולשנת 2020 , ולכן - הן תבצענה את התשלום בהעברה.

עו"ד אביב פנתה לבית משפט השלום, שם ניתן צו מניעה חלקי זמני, אשר למעשה הותיר את המצב כפי שהוא. בעל הנכס ערער על כך לבית המשפט המחוזי, שם, כאמור, השופטים דחו את הערעור וקבעו כי הסכם השכירות עדיין תקף. כך, השוכרות זכאיות להמשיך ולהחזיק בנכס ושוכרת המשנה תוכל להפעיל גן עד סוף שנת הלימודים הבאה.

"היות ואנו נמצאים בפתחו של חודש יולי, וההיערכות לשנת הלימודים הבאה כבר בעיצומה – על מנת שלא לפגוע בשוכרת המשנה, ועל מנת שלא לפגוע במשיבות שלא יכולות להיערך בעצמן לשנה הבאה - יש לקבוע כי שוכרת המשנה רשאית להמשיך ולהחזיק במושכר עוד שנה", נכתב בפסיקה.

עורכת הדין סופי אביב
עורכת הדין סופי אביב | צילום: חדשות 13