חאן אל אחמר: המדינה ביקשה הארכה נוספת של 30 יום

לאחר שניתנה הארכה של חצי שנה ואז של יומיים נוספים, המדינה ביקשה הארכה נוספת של 30 יום. בבקשה נכתב כי ההארכה נדרשת "בשל עיסוקו של ראש הממשלה במשבר הלחימה באירופה"

 חאן אל-אחמר
ח'אן אל-אחמר | צילום: רויטרס

המדינה ביקשה היום (שלישי) מבג"ץ הארכה נוספת של 30 יום לעדכון בעניין הכפר הבדואי חאן אל אחמר. בבקשה נכתב כי "בשל עיסוקו של ראש הממשלה במשבר הלחימה באירופה". זאת, לאחר שבקישה הארכה של יומיים בתחילת השבוע.

כזכור, בספטמבר האחרון העניקו שופטי בג"ץ ארכה של חצי שנה לפינוי הכפר, לאחר בקשת המדינה לדחות שוב את הפינוי. לאחר שאושרה ההארכה, השופטים הזהירו במרומז כי לא תהיה דחייה נוספת. "עוד חוזר הניגון", כתב בפסיקה השופט נעם סולברג, "קרב היום שבו לא נוכל עוד להשלים עם אי-בירור העתירה ונידרש להכרעה ברורה, לשבט או לחסד. לא ניתן למתוח את החבל עד בלי די. מגיע שלב שבו הניסיון הופך לביזיון".

בתנועת רגבים אמרו בתגובה לבקשת הדחייה החדשה: "ככל הידוע לנו ראש הממשלה בנט כבר חזר ממסעו באירופה, ובקשת הדחיה הנוספת מריחה כמו מריחה. נשקול פניה לבג"ץ לבקשת פסק דין".

ב-2018  ניתנה בבג"ץ החלטה שניתן לפנות את חאן אל אחמר. מאז, המדינה ביקשה שוב ושוב הארכות משיקולים מדיניים-ביטחוניים. ב-5 ביולי שנה שעברה השופטים אישרו הארכה של שישה שבועות, אבל הדגישו כי הפינוי חייב להתבצע "עד ה-5 בספטמבר ולא עוד", כלומר הארכה אחרונה. אז כאמור, ניתנו עוד הארכות.