"דקר יותר מ-10 פעמים": אישום בגין רצח חלפן הכספים מנתניה

ביהמ"ש הגיש כתב אישום נגד כפיר עטייה בן ה-36, בן זוגה לשעבר של בת הנרצח. עטיה נאשם כי "לא הרפה מרצונו האובססיבי במותו של המנוח ובפגיעה בבני משפחתו"

זמן צפייה: 00:58

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד כפיר עטיה בן ה-36, בגין רצח בנסיבות מחמירות של חלפן הכספים דוד אגייב. בנוסף, מואשם הנאשם בהפרת הוראה חוקית, נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף והתנגדות למעצר חוקי.

מכתב האישום עולה כי הנאשם ובתו של המנוח ניהלו מערכת יחסים זוגית בשנת 2000 ובתקופה סמוכה לכך. לאחר שנפרדה ממנו החל הנאשם במסכת אלימות, הטרדות ואיומים כלפי בת זוגו לשעבר ובני משפחתה, לרבות כלפי המנוח.

ב-2006 דקר עטיה את בעלה דאז של בר ויכמן, בתו של אגייב, וב-2009 ארב למנוח בסמוך לביתו ותקף אותו באמצעות חפץ קהה. עטיה ריצה תשע שנות מאסר בעקבות התקיפה האחרונה, והשתחרר מספר חודשים לפני הרצח.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בתום שני ימי מצוד: נעצר החשוד ברצח חלפן הכספים בנתניה

מעצר החשוד ברצח בנתניה הוארך ב-6 ימים; אמו: "ניסינו להתריע"

הוארך מעצר הישראלית החשודה ברוסיה בהברחת סמים: "עוברת סיוט"

כפיר עטיה, חשוד ברצח חלפן כספים בנתניה
כפיר עטיה, חשוד ברצח חלפן כספים בנתניה | צילום: דוברות המשטרה

בהמשך, כך על פי כתב האישום, גמלה בליבו החלטה להביא למותו של המנוח, וב-9 באוגוסט החליט הנאשם לממש את ההחלטה. לאמו אמר טרם ביצוע המעשים כי מיום ראשון לא תראה אותו וכי היא "תבכה עליו דם".

ללובי הבניין, אז התנפל עליו הנאשם, ודקר אותו למעלה מעשר דקירות, לרבות בפניו, בחלק השמאלי של צווארו, בבית החזה, בבטנו ובגבו, וכן בגפיו העליונים. כתוצאה מהדקירות הרבות נהרג אגייב.

בנוסף, מואשם הנאשם כי הפר הוראה חוקית בכך שהפר תנאי מעצר בית במועד ביצוע עבירת הרצח, נהג ללא רישיון נהיגה בתוקף בעודו נמלט, והתנגד למעצר חוקי עם תפיסתו.

דוד אגייב, שנדקר למוות בנתניה
דוד אגייב, שנדקר למוות בנתניה | צילום: באדיבות המשפחה

בבקשת המעצר כתבה עו"ד שוהם עידן כי "מדובר במקרה בו המסוכנות הנשקפת מן המשיב הינה קשה, קונקרטית וחמורה במיוחד. מדובר במי שזמן קצר לאחר שחרורו ממאסר ממושך של תשע שנים בעקבות גרימת חבלה חמורה למנוח, לא הרפה מרצונו האובססיבי במותו של המנוח ובפגיעה בבני משפחתו, ורצח אותו באכזריות, במספר רב של דקירות. תעוזתו של המשיב מתבטאת עוד בכך שהרצח בוצע בשעות ערב, בבניין מגוריו בו מתגוררים תושבים רבים נוספים, ולאחר תכנון קפדני, שתחילתו מספר ימים לפני כן, ובהמשך בהצטיידות בכלי נשק, מארב למנוח, ביצוע הרצח בכניסת בניין מגורים, והימלטות מהמקום בתום ביצוע זממו".

ויכמן, בתו של דוד אגייב סיפרה בריאיון לחדשות 13 כי כפיר עטיה, החשוד ברצח היה בעבר בן זוגה – ופיתח אובססיה למשפחתה לאחר פרידתם. "בגיל 18 נפרדתי מהבהמה הזאת, כבר 18 שנה הוא לא עוזב אותנו. כל פעם שהוא יוצא מהכלא הוא עושה לנו חיים שחורים", אמרה. "פעם הוא חתך לבעלי את הפנים, ובפעם אחרת הוא ניסה להצית את הקליניקה שלי. בפעם האחרונה שהוא יצא, הוא בא לאבא שלי בלי שום סיבה, תקף אותו עם גרזן וחתך לו את כל הראש. אבא שלי היה בשיקום שנה".

"הוא קיבל שבע שנים בכלא על ניסיון לרצח. הוא לא התנהג טוב בכלא ולא התחרט על מעשיו", המשיכה ויכמן. "שחררו אותו אחרי תשע שנים, ועובדת סוציאלית פנתה אלינו ואמרה שהוא מסוכן לציבור ושאנחנו צריכים להיזהר. שבוע לפני שהוא השתחרר באתי לקצין משטרה בנתניה עם אבא שלי וחבר שלי, ופנינו לעזרה. אמרו לנו 'תקשיבי אין מה לעשות, הוא ריצה את העונש שלו. אמרתי 'עד שלא יהיה רצח, עד שלא ישחטו אותי או את אבא אתם לא תירגעו'. הציעו לי רק מקלט".