בכיר במשרד החינוך תיאם פגישה בעלת אופי מיני עם בן 15 - ונעצר

זה תקופה שכפיר רוטשילד, סגן מנהל המשלחות לפולין, מתכתב עם מי שמציג עצמו בפניו כתלמיד צעיר. השיחות שהתקיימו בין השניים הובילו למעצרו. "אתה לא רוצה שאקלח אותך? תתכונן לחיבוק, נסיך"

זמן צפייה: 03:30

כפיר רוטשילד הוא סגן מנהל המשלחות לפולין במשרד החינוך, שהיה בעברו מורה בבית הספר היוקרתי הריאלי שבחיפה. לאחרונה, הוא החל להתכתב ולשוחח עם מי שהציג עצמו בפניו תלמיד בן 15.

"אתה מתוק", כתב רוטשילד לבן ה-15, שבתגובה השיב לו "כמו דבש". "ללקק", ענה המורה. לאחר חודש של התכתבויות ושיחות טלפון, רוטשילד קובע איתו פגישה. "אני מזמין אותך לבוא". "אני אבוא", ענה בן ה-15, "אבל מה בא לך לעשות?", "על כל הדברים אנחנו מדברים כשאנחנו מסתכלים בעיניים".

הפגישה נקבעה ליום רביעי שעבר בשעה 22:00, בדירה של אחד מהורי הנערים לוכדי הפדופילים בחדרה. רוטשילד הגיע מיוקנעם עם מגש הפיצה שהבטיח. עוד לפני שנפגשו, הם התכתבו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"זה היה מרחץ דמים": הישראלי שהואשם בעוקץ מכונות ההנשמה מדבר

שגריר ישראל בארה"ב: צריך לספח לפני הבחירות – ביידן עלול לנצח

אישה נעצרה בחשד שחיללה את קברו של לוחם גולני שנפל

כפיר רוטשילד
כפיר רוטשילד | צילום: חדשות 13

"בדרך נסיך, תתארגן לחיבוק", כתב רוטשילד. "אני נכנס להתקלח עוד מעט", סיפר הנער. "אתה לא רוצה שאקלח אותך?", שאל המורה. "לא ביקשת, לחכות?". "אתה המארח, מה שתחליט". בשיחה אחרת, רוטשילד אף ביקש מהנער לצלם לו תמונה שלו בעודו מתקלח.

כשאחד מלוכדי ההורים מנסה לעמת אותו עם ההאשמות, התגונן המורה ואמר: "להתכתב מותר, לעשות אסור". על סיפור המקלחת, ביקש להדגיש כי אחרי שכתב את הדברים - צירף סמיילי צוחק. "לא, אני לא מבצע פדופיליה", טען. "מותר לי לדבר עם אנשים? לכתוב מותר הכול".

בשלב מסוים הגיעה ניידת משטרה. הוא עוכב לחקירה במשטרת חדרה ובתום חקירה שוחרר בתנאים מגבילים. למבצע הלכידה אחראיים פעילי קבוצת הפייסבוק "נתפסו על חם" בהובלת אבי דוביצקי.

השיחה בין כפיר רוטשילד לנער בן ה-15
השיחה בין כפיר רוטשילד לנער בן ה-15 | צילום: חדשות 13

תגובת משרד החינוך: המשרד מתייחס בחומרה רבה לכל אירוע שיש בו כדי לפגוע בקטינים. בלי להיכנס לאירוע הנחקר, במשרד מבהירים כי במערכת שאמונה על טיפוח של ערכים ומוסר, אין כל מקום להתנהגויות פסולות ומגונות מעין אלה. אשר לעובד, עניינו מצוי בחקירת משטרה.

תגובת עו"ד אילן מזרחי, פרקליטו של כפיר רוטשילד: החשוד מכחיש מכל וכל ביצוע עבירות מין. בתום חקירה במשטרה, הוא שוחרר בלי תנאים מגבילים, למעט הרחקה מהעיר חדרה, מה שמוכיח שאין דברים בגו. לא נוכל להוסיף פרטים כדי לא לשבש את החקירה.

תגובת המועצה לשלום הילד: צפינו בזעזוע בכתבתו של הכתב עומרי מניב במהדורת חדשות 13 הערב, אשר חשף חשדות חמורים להתכתבות בעלת אופי מיני של בכיר במשרד החינוך לבין מי שחשב שהוא תלמיד בן 15. מיד עם סיום המהדורה, פנינו לגורמים הרלוונטיים במשרד החינוך, הפועלים להגנה על קטינים מפני פגיעה מינית בתלמידים. בפנייתנו ביקשנו כי נוכח החומרה לכאורה של הדברים יש לתת, במסגרת השימוע, משקל לתפקיד שממלא אותו בכיר, לאופיין החמור של החשדות, ובראש הראשונה למסר הבלתי מתפשר ביחס למוגנות של תלמידים ולמצופה מהעובדים במערכת החינוך, מי שאמונים על שלומם, מוגנותם וחינוכם של תלמידים. בנוסף, ביקשנו שמשרד החינוך יעדכננו בהחלטה בתום השימוע.