לאחר מות הפעוטה בדרום: הגננת תיחקר - חשודה שהעסיקה עובדת ללא הכשרה

בעקבות מות בת השנתיים, שתי גננות מהמעון בקריית גת נעצרו. מהחקירה עולה כי גננת מחליפה, ללא הכשרה, שמרה על הילדים ולא שמה לב שהפעוטה נחנקה במשך דקות ארוכות. הגן נסגר עד להודעה חדשה

זמן צפייה: 00:47

בעקבות מות בת השנתיים, אדל אסולין, המשטרה עצרה היום (שלישי) לחקירה את הגננת במעון שבו הייתה הפעוטה. מהחקירה עולה כי ביום האירוע הגיעה למעון גננת מחליפה ללא כל הסמכה. בשלב מסוים הילדים יצאו לשחק בחצר, והפעוטה עלתה למגלשה עם חבריה. כאשר התגלשה בת השנתיים - נכרך השרוך של הקפוצ'ון סביב צווארה וחנק אותה, זאת מבלי שהגננת הבחינה בכך. להערכת המשטרה הילדה נחנקה במשך יותר מעשר דקות מבלי שהגננת מודעת למה שקורה במרחק של מטרים אחדים ממנה.

מיד לאחר האירוע היא עוכבה לחקירה ושוחררה, אבל הבוקר אחרי מותה הטראגי של הפעוטה, היא זומנה לחקירה באזהרה. בינתיים, הוחלט במשרד העבודה והרווחה לסגור את המעון עד להודעה חדשה. גם מנהלת הגן נחקרה באזהרה בחשד שהעסיקה את הגננת המחליפה בלי שבדקה אם יש לה הסמכה לכך. היא חשודה, בין היתר, בעבירות של חבלה חמורה לחסרת ישע וחבלה ברשלנות.

סבה של הפעוטה, חיים לוי, סיפר לחדשות 13: "עובר עלינו אסון, לא מעכלים, הכאב כל כך חזק. שלחנו תינוקת לגן - וזה אמור להיות המקום הכי מוגן. עדיין לא ביררנו מה קרה שם. רצינו רק שהילדה תבריא. קווינו עד לרגע האחרון. היו 17 נכדים עכשיו יש לי 16".