רצח בני הזוג בירושלים: במשטרה מעריכים - בוצע ע"י מחסל מקצועי

במשטרה סבורים כי בשל העובדה שלא נמצא DNA של הרוצח בדירתם של יהודה ותמר כדורי, מדובר במחסל שנשלח בעקבות סכסוך כספי. החשד נגד קרוב המשפחה שנעצר בעבר - הוסר

זמן צפייה: 00:59

רצח בני הזוג כדורי ממשיך לטרוד את מנוחתם של החוקרים - שלמרות המעצרים והדיווחים על התפתחויות בחקירה, אין להם קצה חוט בפרשה. בימים אלו חושדים במשטרה כי את הרצח ביצע מחסל מקצועי, זאת מכיוון שבדירתם של יהודה ותמר בשכונת ארמון הנציב בירושלים לא נמצאו ראיות פורנזיות שיכולות לקשור בין הזירה לבין הרוצח. כמו כן, הוסר החשד נגד קרוב משפחת הזוג, שנעצר בעבר.

היעדר ממצאי DNA בדירת הזוג הוביל את החוקרים למסקנה כי האדם שנכנס לזירה ורצח אותם בדם קר ידע מה הוא עושה, וכרגע הם מניחים כי מדובר ברצח שבוצע על רקע סכסוך כספי.

כזכור, בתחילת מארס שוחרר בתנאים מגבילים קרוב המשפחה של הזוג, מכיוון שבמשטרה לא הצליחו לבסס ראיות הקושרות אותו לפרשה. עורך דינו בירך על השחרור ואמר כי "מהרגע הראשון התרענו שאין לו קשר לרצח המזעזע הזה. המעצר היה מיותר".

בני הזוג כדורי בחתונת קרובי משפחתם
בני הזוג כדורי בחתונת קרובי משפחתם | צילום: מרדכי אסרף

בתחילת החקירה התמקד החשד המרכזי באחד מבני המשפחה, בעיקר בשל אליבי בעייתי שנמסר לחוקרים ובשל שינויים בגרסה שמסר שאותו בן משפחה מסר למשטרה. אביה של אחת משני החשודים אמר: "הם לא מנוסים בכול תכסיסי המלחמה עם המשטרה ובית המשפט. הם אף פעם לא היו שם". כמו כן, טען כי גורמי החוק מענים אותם במהלך פעולות החקירה. עורך דינם אמר: "אנחנו חושבים שהמשטרה נקלעה למבוי סתום. אני לא מתפלא אם המשטרה תולה את הדברים על עץ גבוה. אני חושב שבהמשך הם יבררו שאין להם יד בדבר".

במהלך חקירת הפרשה ביצצעה המשטרה פעולות משמעותיות נגד עובדים במשרד רואי החשבון שהיה בבעלות הנרצח, יהודה כדורי, וכן נגד לקוחות המשרד. זאת לאחר שבית משפט השלום בירושלים הורה על שחרורו של אדם שנעצר בחשד לרצח בני הזוג כדורי. אף שהתיר לפרסם את עצם המעצר והשחרור, אסר בית המשפט לפרסם כל פרט אחר מהחקירה, שאז היה נראה כי הגיעה למבוי סתום.

באמצע פברואר, החלו חוקרי המשטרה להתמקד בכיוון הלאומני.. אך מאחר ולא חלה התקדמות משמעותית, החלה המשטרה לחקור תרחישים נוספים, שחלקם פליליים.

כזכור, יהודה ותמר כדורי, בני זוג בשנות ה-70 לחייהם, נמצאו בחודש ינואר בדירתם בירושלים ללא רוח חיים וכשעל גופם סימני אלימות. בתם של הזוג הזעיקה את המשטרה לאחר שלא הצליחה ליצור עמם קשר במשך כמה ימים. בעקבות קריאתה הוזעקו למקום לוחמי אש שפרצו לדירה דרך מרפסת הבית. שם, כאמור, מצאו את הזוג ללא רוח חיים.