אחרי התחקיר נגד השופט: נאשם נוסף מתריע על ניגוד עניינים

לאחר שהיועמ"ש קבע כי אין מניעה למנות את השופט כבוב לעליון, לאחר שנחשף כי איש עסקים ניסה לשחד אותו באמצעות בניו - איש עסקים נוסף טוען כי בעת שנשפט מולו היה לו קשר עסקי עקיף עם בניו

זמן צפייה: 04:46

לפני כחודש וחצי שודר תחקיר "המקור" על הניסיון של איש העסקים אמיר ברמלי לשחד את השופט במשפטו, חאלד כבוב. כבוב שפט במשפטו של ברמלי בשעה שברמלי ייצר קשרים עם סביבתו הקרובה של השופט, בעיקר קשר עם בנו של השופט, עו"ד וליד כבוב, שעומד בראש משרד עורכי דין ביפו. "הם ידעו שאני עומד מאחורי ההעברות והכספים ולא צעקו גוועלד" אמר אז ברמלי.

השופט כבוב שלח את ברמלי לעשר שנות מאסר והיועץ המשפטי לממשלה חיווה את דעתו שחקירת המשטרה בנושא לא יוצרת מניעה למנות את כבוב לשופט בית המשפט העליון, מועמדות שנחשבת כמעט סגורה.

אך כעת איש עסקים נוסף, חיליק טפירו, שנשלח גם הוא על ידי השופט כבוב לחמש שנות מאסר שהחל לרצות אתמול (רביעי), טוען כי בעת שנשפט מול השופט כבוב היה לו קשר עסקי עקיף עם בניו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גיוס מאות מיליונים – ושימוש בכסף לצורך האישי: כך הסתבך חוגג

גורמים בשב"כ: היה כשל שהוביל לעבודת המואשם בריגול בבית גנץ

שקד בוושינגטון: "הממשל האמריקני מחויב להליך הפטור מוויזות"

לדברי טפירו, הוא המשיך לפעול בתחום הנדל"ן כמגייס מימון לחברות שנקלעו לקשיים גם אחרי שהסתבך בפלילים ונכנס לכינוס נכסים, "הגיע אליי לקוח שבעצם היה בהסתבכות כלכלית גדולה מאוד כדי שאני אחלץ אותו מהצרות שלו ובעצם הוא בא והוא סיפר לי שהשופט חאלד כבוב הוא חבר ילדות שלו ושהוא עשה הרבה מאוד דברים בשבילו" אמר טפירו.

הלקוח שהגיע לטפירו היה ממשפחת חוני ביפו, ובמקביל יוצגה המשפחה גם על ידי משרד עורכי הדין של בניו של השופט כבוב. לטענת טפירו, כבוב ידע על מעורבתו. כמו כן, ישנה תעבורת מיילים משמעותית בין משרד עורכי הדין של משפחת כבוב לבין החברה של טפירו.

השופט כבוב מסר בתגובה: "לשופט כבוב אין ולא הייתה כל ידיעה על ממשק עסקי ומקצועי כלשהו בין משרד עורכי הדין של בניו לבין טפירו או מי מטעמו. מר חוני מעולם לא שוחח עם השופט על העיסקה בה טיפל בנו".

עורכי הדין וליד ומוחמד כבוב מסרו: "בניגוד לנטען בפנייתכם, מר טפירו לא ניהל כל קשר עם משרד עורכי הדין כבוב. המשרד ייצג במשך מספר חודשים בלבד את האחים חוני. לעורכי הדין ווליד ומוחמד כבוב לא היה ידוע על זיקה נטענת בין האחים חוני לבין גברת טפירו. מרשינו לא הסתייעו באביהם בטיפול בעניינם של לקוחות משרדם ולא עשו כן אף בעניינם של האחים חוני".