"שאני ארצח אותך?": 17.5 שנות מאסר לצעיר שדקר 4 אנשים במסיבה

בשנת 2021, הגיע ולדיסלב ירין, יחד עם שניים מחבריו למסיבת ל"ג בעומר ללא הזמנה, ולאחר שהתבקש ללכת, הנאשם המרכזי דקר 4 צעירים ופגע בשניים אחרים. בנוסף, חברו פצע שני מתלוננים אחרים באמצעות חפץ חד. בית המשפט הרשיע אותם בניסיון רצח - וגזר עליהם עונש מאסר כבד: "עבירות האלימות מחייבות ענישה מחמירה"

בית המשפט המחוזי בירושלים
בית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: חדשות 13

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (חמישי) על ולדיסלב ירין, שהורשע בניסיון רצח, בפציעה ובחבלה של מספר צעירים במהלך חגיגת ל"ג בעומר בשנת 2021, 17 וחצי שנות מאסר בפועל ומאסר על תנאי. כמו כן נגזרו על עוז סמאק, שהורשע, על פי הודאתו, בפציעתם של חלק מהצעירים, 26 חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי. על שניהם הוטל גם פיצוי משמעותי לנפגעי העבירה.

הנאשמים ולדיסלב ירין, עוז סמאק ותום חן הגיעו למסיבת ל"ג בעומר שהשתתפו בה המתלוננים - ללא רשות. במהלך המסיבה ביקשו המארגנים מהנאשמים שיעזבו את המסיבה - מאחר ומדובר באירוע פרטי. ירין, בעודו אמור לשהות במעצר בית מלא, קרא לאחד המתלוננים להתלוות אליו למקום מרוחק על מנת לשוחח, בדרכם אמר לו: "אתה רוצה שאני אדקור אותך? אתה רוצה שאני ארצח אותך?" והחלו להישמע חילופי צעקות בין השניים.

בשלב זה הנאשמים האחרים התקרבו למקום וכך גם חלק מהמתלוננים הנוספים. ירין וחבריו החלו לתקוף את המתלוננים: ירין דקר ארבעה מהמתלוננים ופגע בשניים אחרים, ועוז פצע שני מתלוננים אחרים באמצעות חפץ חד. כתוצאה ממעשיהם שמונה מתלוננים נזקקו לטיפול רפואי.

מדורות לג בעומר
מדורות ל"ג בעומר

לאחר הצגת הראיות, ירין הורשע בעבירות של ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה, פציעה בנסיבות מחמירות והפרת הוראה חוקית. עוז הודה במעשיו והורשע במסגרת הסדר טיעון, לאחר הצגת ראיות הפרקליטות, שמיעת עדותו של ירין ורגע לפני שאמור היה לעלות לדוכן העדים, בעבירה של פציעה בנסיבות מחמירות. עניינו של תום הסתיים באוקטובר 2022, לאחר שהודה בשלב מוקדם יותר במסגרת הסדר טיעון - ודינו נגזר לפרק זמן של שנתיים מאסר בפועל.

פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה להשית על ירין 20 שנות מאסר בפועל ועל עוז שנתיים מאסר בפועל והפעלת מאסר מותנה מתיק קודם. הפרקליטות ציינה כי המתלוננים רק ביקשו לעצמם שקט, זמן לחגוג ממסיבה שארגנו ואז הגיעו הנאשמים הרסו את המסיבה ופצעו אותם ללא כל סיבה ורק כי ביקשו מהם שלא להפריע. בית המשפט קבע להעניש את השניים, ובהכרעת הדין נכתב: "הענישה בגין עבירות אלימות בכלל, וכאלה שבהן נעשה שימוש בנשק קר בפרט, מחייבת ענישה מחמירה".