ארבע שנים אחרי האירוע: 12 שנות מאסר למצית המלונית בירושלים

ביהמ"ש המחוזי בירושלים גזר על מוחמד ג'עברי את עונשו בגין הצתת המלונית, לאחר שהורשע בהמתה בקלות דעת של רונן עוז. על הנאשמת הנוספת, ראידה מוסא, שהורשעה בגרימת מוות ברשלנות, נגזרו 18 חודשי מאסר אותן כבר ריצתה בימי מעצרה. סנגורה אמר: "מברכים על גזר הדין"

Pmfmvo
השריפה בבית המלון | צילום: דוברות כבאות והצלה

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (רביעי) 12 שנות מאסר על מוחמד ג'עברי שהורשע בעבירת המתה בקלות דעת לאחר שהצית את המלונית בירושלים בשנת 2018 וגרם למותו של רונן עוז. במקרה של הנאשמת השנייה, ראידה מוסא שהורשעה בגרימת מוות ברשלנות וסיוע להצתה, הסתפק ביהמ"ש בימי מעצרה (18 חודשי מאסר).

עו"ד דוד ברהום שייצג את הנאשמת מטעם הסניגוריה הציבורית אמר: "קשה להתכחש לגודל האסון שנפל על משפחת המנוח בשל ההצתה שביצע הנאשם האחר בתיק. באשר למרשתי, היא לא הייתה קשורה להצתה עצמה אלא בעקיפין, והורשעה בעבירות גרימת מוות ברשלנות וסיוע להצתה. בסופו של יום בית המשפט גזר על אישה מוכת גורל זו, שנסיבותיה האישיות הקשות נפרשו בהרחבה בבית המשפט, עונש שחופף את תקופת מעצרה בצירוף עונש מאסר מותנה. אנו מברכים על גזר הדין שמשקף איזון נכון וצודק בין כל השיקולים הרלוונטיים במקרה מורכב זה".

Ofrxej
רונן עוז ומשפחתו

כזכור, ג'עברי ומוסא הואשמו כי בשנת 2018 הציתו את מלון הדירות "יפו 60". רונן עוז, שהציל את משפחתו, מת מפצעיו חודשיים לאחר המקרה ו-14 בני אדם נוספים נפצעו. ג'עברי טען כי היה תחת השפעת אלכוהול והדליק נייר שהתלקח ליד ארון חשמל וגרם לשריפה, וכי לא הייתה לו כוונה לפגוע באיש אלא "למחות על התעמרות מצד מעסיקתו", לדברי סנגוריו. נאשם אחר בשם יוסף קומבוז נידון לשנתיים מאסר לפני כשלוש שנים.