צו למניעת הטרדה לפעיל הליכוד: "איים על התובעת במשפט נתניהו"

בית משפט השלום בתל אביב קיבל את בקשתה של היועמ"שית בהרב-מיארה, והוציא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד רמי בן יהודה, שאיים על בנה של עו"ד ליאת בן ארי. השופטת קבעה כי תוכן הסרטונים שפירסם הפעיל עונים על הגדרת המונח "איום"

עו"ד ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה
עו"ד ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית משפט השלום בתל אביב הוציא היום (שני) צו למניעת הטרדה מאיימת נגד פעיל הליכוד רמי בן יהודה, האוסר עליו לפרסם בעצמו ובאמצעות אחרים כל פרסום הנוגע לבנה של המשנה לפרקליט המדינה, עורכת הדין ליאת בן ארי. בכך, קיבל בית המשפט את בקשתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. כן ניתן צו המורה לבן יהודה להסיר כל פרסום מהרשתות החברתיות המתייחס לבנה של בן-ארי או מייחס קשר משפחתי בינה לבין החשוד האלמוני בפגיעה באורלי לב.

השופטת מלכה ספינזי-שניאור, פירטה בהחלטתה: "המבחן לקיומה של הטרדה מאיימת הינו אובייקטיבי ולא סובייקטיבי. לא די בכך שפלוני יחוש מאוים, אלא על בית המשפט להשתכנע שאכן הנסיבות הן כאלה שסביר שאותו פלוני יחוש מאוים או מוטרד. עוד הוסיפה השופטת: "זאת ועוד, בבוא בית המשפט להכריע בבקשה עליו לדאוג לאיזון בין זכויותיו של הנפגע-המוטרד לבין זכויותיו של המטריד לכאורה".

פעיל הליכוד רמי בן יהודה
פעיל הליכוד רמי בן יהודה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ספינזי-שניאור המשיכה וטענה כי "השימוש בחוק למניעת פרסומים מטרידים יכול שייעשה רק במקרים חריגים ויוצאי דופן ויכול שייעשה רק במקום בו נעשה שימוש מפורש באיום הגורם לפגיעה ממשית ביותר בשלוות החיים".

במסגרת החלטתה, דחתה השופטת ספיניזי-שניאור את טענותיו של בן יהודה וקבעה כי תוכן הסרטונים שפירסם ובגינם הוגשה הבקשה, האינטונציה ושפת הגוף ובמיוחד מועד אמירתם – עונים על הגדרת המונח "איום" וכי יש בהם להטריד את שלוות חייה של עו"ד בן-ארי ובני משפחתה באופן המצדיק צו.

השופטת אף דחתה את טענתו של בן יהודה כי הדברים נאמרו במסגרת שיח פוליטי לקבוצה מצומצמת, והסבירה כי תמיד יש לזכור שגם דברים הנאמרים בקבוצה סגורה צריכים להיאמר בצורה מכבדת, וכי יש לזכור שקיימת האפשרות שהם יזלגו מחוץ לקבוצה.

בנוגע לבקשה לצו הרחקה מעו״ד בן ארי ומבנה, השופטת הסתפקה בהתחייבותו של בן יהודה במהלך הדיון שלא להתקרב לבן ארי ובנה, וציינה זאת בהחלטתה. את היועצת המשפטית לממשלה ייצגו עוה''ד אורנה פורגש וניר גנצ'רסקי מפרקליטות מחוז ת"א (אזרחי).

נזכיר כי בתחילת החודש ליאת בן ארי, המשמשת כתובעת במשפטו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, הגישה תלונה במשטרה נגד פעיל הליכוד רמי בן יהודה, שקרא בסרטון לחפש את הבן שלה. בסרטון, שפורסם בטוויטר על ידי העיתונאי בן כספית, אומר בן יהודה: "הלו איפה הבן שלך? בואי תגלי לנו איפה הבן שלך נעלם. שווקי איפה נעלם? גברת בן ארי, תומר שווקי איפה אתה? אנחנו מחפשים אותך".