הוועדה לבחירת שופטים התכנסה: 3 ח"כים מהימין החרימו את הדיון

האוזר, רגב ומארק הודיעו כי לא ישתתפו בדיון על השופט עאסי שיש מחלוקת לגבי מינויו במטרה שיתבטל, אך הוועדה התכנסה בכל זאת. הח"כיות מהליכוד שוקלות לעתור לבג"ץ או להתפטר מהוועדה

זמן צפייה: 01:31

הוועדה לבחירות שופטים התכנסה הערב (ראשון) ומינתה 61 שופטים חדשים, למרות ששלושה ח"כים, צבי האוזר (דרך ארץ), מירי רגב ואוסנת מארק (הליכוד) החרימו את הדיון. זאת, על רקע קידומו של השופט עבאס עאסי מבית משפט השלום למחוזי. יש לציין כי הוועדה המשיכה כמתוכנן, ורוב חברי הוועדה היו אלה שבחרו שופטים ושופטות חדשים, לאחר שהתייעצו על כך עם היועצת המשפטית של משרד המשפטים. בעקבות כינוסה, מארק ורגב שוקלות לעתור לבג"ץ או להתפטר מהוועדה - כך פורסם הערב לראשונה בחדשות 13.

שלושת חברי הכנסת מהימין בחרו שלא להשתתף בוועדה, בעקבות מחלוקת על מינוי של עאסי. בעבר השופט פסק נגד רגב בתביעת דיבה שהגישה נגד חדשות 13. בפנייה ששלח לשר המשפטים אבי ניסנקורן כתב האוזר כי "בשים לב לחשיבות השיח בין חברי הוועדה וללגיטימציה הציבורית - אבקש לדחות את הדיון בקטגוריות שבמחלוקת, על מנת לאפשר לחברי הוועדה לבוא בדברים ולהגיע לכלל הסכמות כנהוג מימים ימימה".

לאחר סיום הדיון כתב ניסנקורן כתב כי "סיימנו כעת ישיבה של הוועדה לבחירת שופטים. מינינו עד כה כמאה שופטות, שופטים ורשמים מצויינים. רעשי הרקע והניסיונות לפגוע בעבודת הוועדה לטובת עסקנות פוליטית לא צלחו ולא יצלחו. נמשיך לפעול ללא משוא פנים למינוי שופטים, על פי קריטריונים מקצועיים. לא אתן לאף שיקול זר להיכנס למרחב הזה".