בשל אי הסכמות: סער הודיע על דחיית ישיבת הוועדה לבחירת שופטים

בצל חילוקי הדעות בין שר המשפטים ונשיאת בית המשפט העליון לבין נציגי לשכת עורכי הדין, הוחלט בשלב זה לדחות את הישיבה שהייתה אמורה להתקיים. "מקווה שנוכל להגיע להבנות ולהסכמות הנדרשות"

גדעון סער

שר המשפטים גדעון סער הודיע היום (שלישי) כי החליט לדחות את ישיבת הוועדה לבחירת שופטים שהייתה אמורה להתקיים היום לבחירת שופטים לבית המשפט העליון. ההחלטה התקבלה על רקע חילוקי דעות בין שר המשפטים ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לבין נציגי לשכת עורכי הדין.

"למרות מאמצים רבים שנעשו במטרה לגבש הסכמה לבחירת שופטים בהתאם לדרישת החוק - הדבר לא צלח לפי שעה. לא אוכל לממש את אחריותי כשר על ידי תפיסה של 'בחירה בכל מחיר'. אני מקווה שנוכל להגיע להבנות ולהסכמות הנדרשות תוך זמן לא רב".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שריד מימי בית שני: ילדה מצאה מטבע כסף נדיר בן 2,000 שנה

חפץ על הרגע שגילו על החקירה: "אלוביץ' ביקש להיפטר מהברזלים"

הישג ישראלי: "טהרן" זכתה בפרס האמי לסדרת הדרמה הבינלאומית הטובה ביותר

ככל הנראה, לו זה היה תלוי בנשיאה חיות ובסער הם כנראה היו מגיעים להסכמות על ארבעת השופטים הללו: השופטת רות רונן, השופט חאלד כבוב, השופט צבי ויצמן או השופטת גילה כנפי שטייניץ. אך לבחירת שופט נדרשים שבעה קולות ויש להם רק שישה מפני ששני נציגי לשכת עורכי הדין לא מוכנים להצביע להם אם לא יינתן מועמד אחד שהם רוצים כלומר עו"ד פרטי.

המועמדים של הנציגים הם עו"ד קובי שרביט, פרופסור יואב ספיר שהיה הסנגור הציבורי הארצי או השופט גרשון גונטובניק שהיה עו"ד בעברו. אף אחד משלושת המועמדים הללו לא מקובל על חיות וגם על סער ולכן חוסר ההסכמות.