לאחר שאושרו תנאי פרישתה: השופטת אתי כרייף פורשת לגמלאות

כרייף, שלפני כחצי שנה נסגר התיק נגדה בחשד לקבלת שוחד מיני מאפי נווה, תפרוש לגמלאות בהתאם להתחייבותה לפרקליטות ולאחר שהוועדה למינוי שופטים אישרה את תנאי הפנסיה שלה. ח"כ רוטמן התנגד

השופטת אתי כרייף
השופטת אתי כרייף | צילום: חדשות 13

הוועדה למינוי שופטים קיבלה היום (שלישי) את בקשתה של שופטת בית משפט השלום, אתי כרייף, לפרוש לגמלאות. הוועדה לבחירת שופטים אישרה היום, ברוב של 6 נגד 1, את בקשתה של כרייף , זאת בהתאם להתחייבותה לפרקליטות המדינה. היחיד שהתנגד לאישור הבקשה היה חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית).

בחודש יוני פנתה השופטת כרייף במכתב ליו״ר הוועדה, שר המשפטים גדעון סער, בבקשה לאשר לה לצאת לגמלאות ולקבוע את גמלתה בשיעור של כ-37% משכרה. לאחרונה נפגש מנהל בתי המשפט עם השופטת כרייף ובאי כוחה ושמע את טענותיהם. בעקבות פגישה זו העבירה כרייף את בקשתה לוועדה אתמול.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

עשרות מתמחים חתמו על מכתבי התפטרות: לא נקבל "פייק מתווה"

הרצוג נחת באוקראינה: "לעם היהודי יש כאן עבר מפואר"

עסקת ענק: ישראל תמכור לצ'כיה מערכות נ"מ בסך 620 מיליון דולר

לאחר שנשקלו הסוגיות המשפטיות, החשבונאיות ונימוקים נוספים, החליטה הוועדה לקבוע לכרייף שיעור גמלה של כ-25% משכרה. שיעור גמלה זה נקבע על בסיס כלל תקופות העסקתה המזכות בגמלה בשירות המדינה, בין היתר, במשרד הביטחון ובמשטרה ובהמשך כשופטת.

כזכור, בחודש מארס הודיעה פרקליטות המדינה על סגירת התיק נגד ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה והשופטת אתי כרייף אשר נפתח עוד בשנת 2019, אז נחשד נווה כי פעל לקידומה של כרייף בתמורה לשוחד מיני. "לאחר שמיעת כלל הטיעונים שהעלו הסניגורים בשימוע ולאחר דיונים, הוחלט שאין סיכוי סביר להרשעה בתיק זה", הסביר אז המשנה לפרקליט המדינה עו"ד שלמה למברגר. לדבריו, התיק נגנז חרף "ממצאים עובדתיים קשים שעלו מן החקירה - ממצאים העולים לכאורה כדי מעשים פליליים".