מארב, ירי ומעצר: תיעוד ניסיון שוד בירושלים, שניים יואשמו

הצהרת תובע לפני הגשת כתב אישום הוגשה נגד שני צעירים תושבי מזרח העיר, החשודים בניסיון שוד של רכב בו נסע בצומת ברחוב דב יוסף בבירה לפני כחודש. מהחקירה עלה כי השניים בחרו את רכבו של גרשון בעקבות אינדיקציה כי ברשותו סכום כסף גדול, הגיעו לאזור, שם המתינו לקורבן וביצעו לו מארב

זמן צפייה: 01:03

הצהרות תובע לקראת כתב אישום הוגשו היום (חמישי) נגד שני חשודים בשנות ה-20 לחייהם תושבי מזרח ירושלים בניסיון שוד וירי לעבר רכב בצומת ברחוב דב יוסף בירושלים לפני כחודש. כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים הוזעקו למקום, איתרו את הזירה ואספו ממצאים וראיות. בעקבות הירי לא היו נפגעים. במהרה התברר כי הרקע לאירוע הוא פלילי, ונפתחה חקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

מהחקירה בימ"ר ירושלים עולה כי על פי החשד הירי בוצע לעבר רכב בצומת, במסגרת ניסיון שוד שלא צלח, ולאחריו נמלטו החשודים מהמקום. במהלך החקירה חוקרי המשטרה התחקו אחר זהותם של החשודים במעורבות במעשה ועצרו לחקירה את המעורבים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-2301261607' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד ניסיון השוד' poster='' kid='1_lehbnwrf' duration='']

עוד עולה מהחקירה כי החשודים תכננו את ביצוע מעשה השוד מבעוד מועד. הם בחרו את הקורבן בעקבות אינדקציה שקיבלו על כך שהוא מחזיק ברשותו כסף מזומן בסכום גדול של למעלה ממיליון שקלים. לצורך כך הצטיידו החשודים בנשק חם והמתינו לשעת כושר לביצוע השוד. החשודים הגיעו לאזור, שם המתינו לקורבן וביצעו לו מארב.

כאשר הקורבן הגיע עם רכבו לצומת, הם חסמו את רכבו באמצעות רכבם בפראות. אז יצאו החשודים כשהם רעולי פנים עם אקדח שלוף, ביצעו ירי ״הרתעה״ לכיוונו וניסו לפתוח את דלתות הרכב בכוח במטרה לשדוד אותו. בשלב זה, הקורבן שהבחין בסכנה הצליח לחמוק מהמקום עם רכבו בנסיעה, כשהחשודים מבצעים ירי לעבר רכבו. הירי פגע ברכב אך לא הוביל לפגיעה פיזית בקורבן, והחשודים נמלטו מהמקום עם רכבם והיו בבריחה עד שנעצרו ע"י המשטרה מספר ימים לאחר מכן.

מעצרם של החשודים הוארך בבית המשפט מעת לעת. בתום החקירה בימ"ר ירושלים גובשה תשתית ראייתית לביצוע המעשה החמור נגד שניים מהחשודים שנעצרו, בשנות העשרים לחייהם תושבי מזרח ירושלים.