בשווי 6 מיליון ש"ח: סוכלה הברחת הנשק הגדולה אי פעם בגבול ירדן

120 אקדחים, 17 רובי סער מסוג M16, חלקי נשק רבים ו-250 מחסניות: זה השלל שתפסו שוטרי המחוז הדרומי בשיתוף כוחות צה"ל במסגרת הפרשה שזכתה לכינוי "תכשיט בערבה". ארבעה תושבי הפזורה הבדואית בשנות ה-20 וה-30 לחייהם נעצרו

זמן צפייה: 01:12

שוטרי המחוז הדרומי, בשיתוף כוחות צה"ל מאוגדה 80, סיכלו את הברחת הנשק הגדולה ביותר אי פעם שהתרחשה בגבול ירדן, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. הפרשייה שנקראת "תכשיט בערבה" הפכה לגלויה ביום חמישי שעבר, כאשר נעצרו ארבעה חשודים תושבי הפזורה הבדואית. יחידת מג"ן של מרחב הנגב ויחידות מודיעין של מחוז הדרום תפסו 120 אקדחים ו-17 רובי סער מסוג M16, בנוסף ל-250 מחסניות וחלקי נשק רבים, בשווי כולל של כ-6 מיליון שקלים, אותם ניסו החשודים להבריח.

החקירה הסמויה התנהלה במהלך החודשים האחרונים ביחידת מג"ן של מרחב הנגב, ביחד עם יחידות מודיעין של המחוז הדרומי, נגד רשת הברחת אמצעי לחימה בלתי חוקיים מירדן לשטח מדינת ישראל, ואשר על-פי החשד חברי הרשת היו אחראים להברחות ענק של נשקים ואמל"ח. לוחמי היחידה פעלו בערבה בגבול ירדן סמוך ליישוב צופר, במארבים ותצפיות בשילוב מגוון אמצעים טכנולוגים, במטרה להביא לסיכול הברחות אמל"ח מהגבול המשמשים על-פי החשד גורמי פח"ע וגורמים פליליים לביצוע עבירות חמורות.

הנשקים שנתפסו בגבול ירדן
הנשקים שנתפסו בגבול ירדן | צילום: דוברות המשטרה

ב-23 בנובמבר התקבלה אינדיקציה מודיעינית של יחידת מג"ן שעל פיה נערכו כוחות המשטרה של יחידת מג"ן, יס"מ נגב ,יחידת המסתערבים של מג"ב דרום בסיוע המערך האווירי של משטרת ישראל, תצפיות וכוחות צה״"ל מחטיבת יואב ואוגדה 80 בערבה על הגבול סמוך ליישוב צופר. במהלך ההיערכות זיהו הכוחות חשודים שהגיעו עם רכבם בסמוך לגבול ירדן. הכוחות צמצמו טווח לעבר החשודים שהחלו להימלט, ואלה נתפסו על ידי הכוחות בשטח, אשר ביצעו את מעצרם של שני מבריחים שהיו במקום ושל מנהל רשת ההברחה וסייען נוסף שניסו אף הם להימלט מהמקום.

הנשקים שנתפסו בגבול ירדן
הנשקים שנתפסו בגבול ירדן | צילום: דוברות המשטרה
הנשקים שנתפסו בגבול ירדן
הנשקים שנתפסו בגבול ירדן | צילום: דוברות המשטרה

החשודים, בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, נחקרו ביחידת מג"ן של מרחב הנגב ומעצרם הוארך מעת לעת על ידי בית משפט השלום בבאר שבע. כלי הרכב ששימשו את חוליית המברחים, מסוג ג'יפ לנדקרוזר וטיוטה קורולה, נתפסו אף הם לצרכי הליכי חילוט.

מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, מסר: "אנחנו פועלים בכל החזיתות והזירות, לא עוצרים לרגע גם בלחימה וגם מול הברחות האמל״ח שהן חלק בלתי נפרד מהלחימה שלנו".