בשל הפרת הסכם ניגוד העניינים: בג"ץ ידון בפסילת כהונת נתניהו

ארגון "מבצר הדמוקרטיה" עתר לפסילת כהונת רה"מ בשל הפרת האיסורים שחלים עליו, ושופטת בית המשפט העליון רות רונן קבעה כי העתירה תידון בפני הרכב שופטים בהקדם. עו"ד דפנה הולץ שהגישה את העתירה: "התוצאה המתחייבת היא פסילת הכהונה, שכן אחרת אין משמעות לאיסור הימצאותו של נבחר ציבור בניגוד עניינים בתפקידו"

רה"מ נתניהו הבוקר בבית המשפט
רה"מ נתניהו בבית המשפט (ארכיון) | צילום: אורן בן חקון

‏שופטת בית המשפט העליון, רות רונן, קבעה היום (חמישי) כי העתירה שהוגשה בשל הפרת האיסורים שחלים על ראש הממשלה בנימין נתניהו בשל ניגוד העיניינים, תידון בפני הרכב בהקדם. הדיון יתקיים בעקבות העתירה שהוגשה בעניין על ידי עו"ד דפנה הולץ וארגון "מבצר הדמוקרטיה", המאגד עשרות אנשי הייטק, ביטחון ואקדמיה.

עו״ד הולץ שהגישה כאמור את העתירה, התייחסה לעניין ואמרה: "אנו מביעים סיפוק רב מן העובדה שבית המשפט העליון מצא לנכון לדון בשאלה כבדת המשקל האם נוכח ההפרות החמורות שמבצע נתניהו בכך שאינו מקיים את האיסורים שהוטלו עליו, בשל ניגוד העניינים החמור והעוצמתי בו הוא מצוי כנאשם בעבירות חמורות שיש עמן קלון, נדרש להורות על פסילת כהונתו בתפקיד ראש ממשלה. אנו סבורים כי זו התוצאה המתחייבת, שכן אחרת אין כל משמעות לאיסור הימצאותו של נבחר ציבור בניגוד עניינים בתפקידו".