חשד לרצח בנצרת: בן 25 נורה למוות, אדם נוסף נפצע באורח קשה

הגבר נהרג בעקבות סכסוך בין עבריינים בשכונת ח'לת אלדיר שבנצרת. אדם נוסף כבן 58 שנפצע באורח קשה כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית פונה לבית החולים רמב"ם שבחיפה. רכב שרוף נמצא בשטח מיוער סמוך לבית העלמין

זמן צפייה: 01:21

האלימות בחברה הערבית: מרוואן קנג' בן ה-25 נורה למוות הבוקר (שבת) בשכונת ח'לת אלדיר שבנצרת. אדם נוסף בן 58 נפצע באורח קשה, ופונה על ידי צוות מד"א לבית החולים האנגלי בעיר כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית, ולאחר מכן הועבר לבית החולים רמב"ם בחיפה.

רכב שרוף נמצא בשטח מיוער סמוך לבית העלמין המוסלמי החדש בנצרת, והוא ככל הנראה שימש את מבצעי הרצח. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, הרקע הוא סכסוך בין עבריינים. בנו של הפצוע, ריעד זועבי בן ה-33, נרצח בחודש דצמבר בסמוך לקניון שבנצרת לאחר שנורה בצומת.

פראמדיק מד"א עפרי אדרי סיפר: "הפצוע שכב ברחוב כשהוא בהכרה וסובל מפציעה חודרת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, חבישות ומתן טיפול תרופתי ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה ולא יציב". יוזמות אברהם מעדכנת כי הצעיר הוא הנרצח ה-103 מהחברה הערבית מתחילת השנה.

אמבולנס. ארכיון
אמבולנס. ארכיון | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

בעקבות ההודעה על הרצח בנצרת, עמותת יוזמות אברהם מעדכנת כי 103 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 96 אזרחים, זאת לעומת 44 קורבנות בתקופה המקבילה אשתקד. 91 מהנרצחים השנה נורו למוות, ו-47 מהם היו בני פחות מ-30. מבין כלל הקורבנות השנה, 7 היו נשים.

לפני כשבוע נוספו למניין קורבנות הפשיעה בחברה הערבית שני בני אדם נוספים שנרצחו בקלנסווה ובג'לג'וליה. תחילה נורה למוות תושב קלנסווה בן 28 על ידי רעול פנים ברחוב בעיר. כמה שעות לאחר מכן התקבל דיווח על  אירוע ירי רב משתתפים בבית בג'לג'וליה. גבר בן 49, תושב המקום, פונה במצב אנוש מפצעי ירי אל בית החולים מאיר - שם נקבע מותו. כמו כן, כתוצאה מהירי נפצעו שתי נשים בשנות ה-40 לחייהן באורח בינוני וקל.

Whatsapp Image 2023 03 06 At 0
שר המשפטים יריב לוין | צילום: רויטרס

נזכיר כי ביום חמישי פורסם במהדורה המרכזית כי שר המשפטים יריב לוין תומך בעמדת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה נגד הכנסת השב"כ לטיפול בפשיעה בחברה הערבית, וזאת בניגוד מוחלט לעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שטוענים כי יש צורך בהכנסת שירות הביטחון לבלימת גל הפשיעה.

על פי עמדתו של שר המשפטים, אין מקום לערב את השב"כ במעקבים ובהאזנות סתר לאזרחים ישראלים, ועל אף שהשב"כ כן נמצא במגזר הערבי במקומות החופפים לנושאים ביטחוניים כמו אמצעי לחימה לא חוקיים, לאור ההתנגדות הכפולה של היועמ"שית ושר המשפטים, יש סיכוי סביר כי המהלך לא ייצא אל הפועל, ונראה כי הנושא יירד מסדר היום.

כזכור, בתחילת השבוע פורסם כי היועמ"שית ופרקליט המדינה עמית איסמן הביעו את התנגדותם להכנסת השב"כ למאבק בפשיעה בחברה הערבית, ובמהלך הדיון שזימן ראש הממשלה נתניהו הם טענו כי "מדובר בצעד שיכול לגרום לפגיעה בדמוקרטיה".