הגיעו על אופנועים - וירו לאור יום: תיעוד ניסיון הרצח בירושלים

בחודש שעבר הגיעו שני אחים תאומים בשנות ה-20 לחייהם למרכז המסחרי בשכונת נווה יעקב, תקפו אדם עמו הם מסוכסכים - ולאחר מכן ביצעו לעברו ירי אל מול עיניהם של עוברי האורח ברחוב. הם נעצרו שעות בודדות לאחר מכן, והמשטרה הגישה נגדם הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום. "לא בחלו באמצעים לפגוע ביריבם"

זמן צפייה: 01:39

בתיעוד שנחשף הערב (חמישי) ניתן לראות את השתלשלות האירועים שהובילו לניסיון רצח, שבוצע לאור יום בחודש שעבר במרכז המסחרי של שכונת נווה יעקב שבירושלים. ניסיון הרצח בוצע על ידי שני אחים תאומים בשנות ה-20 לחייהם, נגדם כבר הוגשה הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום.

תחילת הפרשה בסוף חודש אוגוסט, אז על פי החשד ביקשו שני החשודים בירי להתנקם באדם אחר עמו היו מסוכסכים. זמן קצר לפני האירוע, התגלע עימות בין אחד החשודים בירי לחברו של הקורבן, ובמהלכו הושלך חפץ לעבר אחד מהחשודים. כנקמה על כך, החשוד חזר לביתו, התחמש באקדח ולאחר מכן נסע יחד עם אחיו למרכז המסחרי בנווה יעקב - שם השניים הבחינו בקורבן.

בתיעוד שפורסם כעת ניתן לראות את אחד החשודים כשהוא מאיים על הקורבן ותקף אותו. במקביל, החשוד השני שולף אקדח ויורה לעבר הקורבן מספר כדורים, שהובילו לפציעתו באורח בינוני. לאחר המעשה נראים החשודים כשהם נמלטים מהזירה באמצעות האופנועים ששימשו אותם.

תחנת משטרה בירושלים, משטרת ישראל
תחנת משטרה בירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בעקבות ניסיון הרצח, שבוצע אל מול עיניהם ההמומות של עוברי האורח במרכז המסחרי, הוזעקו למקום כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים. כבר בראשיתה של החקירה עלה כי הרקע למעשה הנו פלילי. בסריקות שערכו בלשי תחנת שפט ובלשי ימ"ר ירושלים בסיוע כלבן של מג״ב ירושלים, נתפס בחצר בניין בשכונת נווה יעקב האקדח ששימש לביצוע הירי, כשהוא טעון. לאחר שעות בודדות נעצרו גם שני החשודים במעשה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2309141529' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה ' desc='ראש צוות החקירה מספר על המקרה' poster='' kid='1_jbmtumc9' duration='41']

ראש צוות החקירה במפלג התשאול של ימ"ר ירושלים, פקד דיויד דרעי, סיפר על המקרה: "בעקבות הירי בנווה יעקב בחודש שעבר, פעלנו יחד עם שוטרי תחנת שפט וכוחות נוספים למעצר המעורבים במעשה עוד באותו היום. הירי בוצע ע"י אחים תאומים באור יום, במרכז מסחרי הומה אדם, ויכול היה להוביל לרצח ולאובדן של חיי אדם".

עוד הוסיף כי "החשודים שנעצרו בגין ניסיון הרצח, לא בחלו באמצעים לפגוע ביריבם על רקע סכסוך ביניהם. התנהלותם מעידה על מסוכנותם הגבוהה והחשיבות שקיימת במיצוי הדין עמם. במהלך החקירה ביצענו מגוון פעולות עד למיצוי הדין עם החשודים במעשה. נמשיך במאבק נחוש ובלתי מתפשר בעבריינים אלימים ומסוכנים ובפשיעה החמורה באשר היא".