מאיתור פעוטה ועד עסקאות סמים: הצצה לאח הגדול של ירושלים

מרכז השליטה המתקדם של מצלמות האבטחה בבבירה מנטר בכל שבוע אלפי חשודים במגוון סוגי אירועים, ושולח בזמן אמת שוטרים למקום. "מאפשר לנו לתת לתושבים תחושת ביטחון"

זמן צפייה: 03:24

מתפיסת גנבים דרך איתור פעוטה שהלכה לאיבוד ועד פשיטות מסתערבים על עסקאות סמים ותפיסת חשוד בהטרדה מינית – הכול נעשה בתוך דקות מהאירוע באמצעות מצלמות האבטחה ותצפיתנים ותצפיתניות שעובדים בתיאום. בפעם הראשונה, האח הגדול של ירושלים - מרכז השליטה של מצלמות האבטחה, מספק הצצה לפעילותם.

לפני שלושה שבועות תיירת שהגיעה לביקור בירושלים ועשתה את דרכה לעיר העתיקה, הותקפה על ידי צעיר והוא עשה בה מעשה מגונה. מצלמות האבטחה של המשטרה, שפרוסות בכל רחבי העיר, סייעו למשטרה לזהות את החשוד, ובאמצעות הכוונה של תצפיתניות המשטרה הם זינקו עצרו אותו.

מרכז שליטה ירושלים
מרכז שליטה ירושלים | צילום: החדשות 13

האירוע הזה הוא אחד מאלפי אירועים בכל שבוע שהמשטרה מתעדת במרכז השליטה המתקדם ביותר בארץ. "בסיוע מצלמות ועוד גורמים ואמצעים נוספים שיש לנו", הסביר רפ"ק אסף דואק, מפקד מרכז שליטה ירושלים, "הצלחנו לעצור כמות גדולה מאוד של חשודים מתחילת השנה. המרכז שליטה למעשה מהווה בסך הכל כלי כדי למפקד בשטח לנהל את האירוע טוב יותר".

בתיעוד שצולם לפני מספר שבועות נראה צעיר מסתובב ברחוב סולטאן סולימאן סמוך לשער שכם, ומיידה אבנים לעבר אוטובוס ברגע שהוא חושב שאף אחד לא מסתכל. הצעיר ניסה להיטמע בתוך ההמון, אך התצפיתנים זיהו אותו ושלחו שוטרי סיור למקום כדי לעצור אותו.

חשוד משחית מצלמות אבטחה
חשוד משחית מצלמות אבטחה | צילום: החדשות 13

במקרה אחר, הצליחה המצלמה להתביית על מבצעי עסקת סמים ולקלוט את רגע העברת הסם ואת פני החשוד. במקרה נוסף צוות תצפיתניות הצליחו להבחין בילדה בת שנתיים וחצי שהסתובבה מחוץ לביתה במשך חצי שעה סמוך לכביש סואן. הן הזעיקו את הכוח המשטרתי והחזירו את הילדה להוריה.

במשטרה מסרבים לגלות כמה מצלמות כאלה פרוסות ברחבי ירושלים, אך מבטיחים רמת הדיוק והשכלול והזיהוי של החשודים רק תלך ותשתפר. "החיבור של מכלול המאה ומכלול השיגור והמצלמות, מאפשר לנו לתת לתושבי ירושלים תחושת ביטחון טובה יותר", סיכם דואק.