קורבן התקיפה בגן באור יהודה: "הכו אותי כשהייתי מחוסר הכרה"

אברהם קליגר, בן 41, הוא הגבר שהותקף בגן ציבורי באור יהודה לאחר שהעיר לשני נערים שהשחיתו מתקנים במקום - ותיעד אותם. בריאיון לחדשות 13 הוא שחזר את שאירע: "נתנו לי מכה ברקה. נפלתי והתעלפתי". מעצרם של החשודים, בני 14 ו-15, הוארך: "לא הלכנו עד שראינו שעוזרים לו"

זמן צפייה: 02:38

יותר מיממה לאחר שהותקף בגן ציבורי באור יהודה - על-פי החשד בידי שני בני 14 ו-15 שנעצרו, אברהם קליגר, בן 41, שחזר הערב (שלישי) בריאיון לחדשות 13 את שאירע: "נתנו לי מכה ברקה, בחפץ מתכתי. בעקבות זאת נפלתי והתעלפתי". לדבריו, השניים המשיכו להכותו אותו "גם אחרי שאיבדתי את ההכרה".

כל זה קרא רק בגלל שקליגר "העז" להעיר לשני הקטינים על כך שהשחיתו ספסל בגן - ותיעד אותם. הוא פונה לבית החולים שיבא בתל השומר - ומצבו הוגדר בינוני. מוקדם יותר הוא אמר: "ראיתי את המקרה של יורי וולקוב. לא האמנתי שזה יגיע אליי. אני רוצה לעזוב את אור יהודה".

קליגר סיפר על שהתרחש: "ראיתי כמה נערים שעשו מעשי ונדליזם, שברו ספסלים. ניגשתי אליהם ושאלתי אותם, 'למה אתם עושים את זה?'. הם תקפו אותי. קיבלתי מכה חזקה ברגליים ובאגן. כל הגוף כואב לי מאוד. קיבלתי מכה גם באזור הראש".

זירת התקיפה האלימה בגן הציבורי באור יהודה
זירת התקיפה בגן הציבורי באור יהודה | צילום: חדשות 13

האירוע התרחש, כאמור, אתמול סמוך ל-17:00. לאחר שרדף אחרי השניים תוך שהוא מצלם אותם, הם הכו אותו על-פי החשד במוט ברזל – ונמלטו. כשהוא מטושטש ומדמם, אברהם התקשר לאחיו וביקש ממנו להזעיק עזרה. האח סיפר: "האירוע עצמו יכול היה להיגמר אחרת, חלילה. הוא קיבל הרבה מכות".

היום הוארך בשלושה ימים מעצרם של שני החשודים, תושבי 14 ו-15 מאור יהודה. קליגר הגיע ארצה מרוסיה לפני כמה חודשים בשל המלחמה עם אוקראינה. "גם אני יהודי", הוא אמר. "איך הם מרימים יד על יהודי ומנסים לפגוע בו?".

התקיפה אירעה אמש בגן התשעה ברחוב מרדכי בן פורת שבעיר. במהלך החקירה של הקטינים שהתקיימה היום, השניים טענו כי לא תקפו את בן ה-41 וכי מדובר בכלל ב"הגנה עצמית". בהמשך, הם הביעו חרטה על התקיפה: "הוא יכול היה להיות אבא שלנו. לא הלכנו מהמקום עד שראינו שאנשים עוזרים לו ומטפלים בו".