החבר הקרוב שהפך ליריב המר - והאח שנרצח: מי אתה בני שלמה?

כבר כשהיה ילד הכיר את האחים לביא והחל בחיי הפשע. במרוצת השנים הוא ריצה עונשי מאסר ובשלב מסוים פגש בשלום דומרני. השניים הפכו לחברים - עד שהלכו איש איש לדרכו והציתו יריבות. לפני שבע שנים נרצח אחיו של שלמה, ובנו של דומרני, ניסים ("נינה") שרד ניסיון חיסול. היום, כך נראה, מישהו סגר את החשבון עם בני שלמה

זמן צפייה: 03:46

חיסולו של ראש ארגון הפשע בני שלמה, בן 42, שנורה למוות היום (שני) סמוך לתחנת דלק באזור, ריחף באוויר כבר זמן רב. זה החל עם חיסולו של אחיו, שלום שלמה, ב-2015 מחוץ לביתו שבמושב תלמים, עבור בכמה ניסיונות חיסול שאותם שרד בעצמו ועד היריבות עם חברו הקרוב שלום דומרני - אחרי שהקים ארגון פשע מתחרה.

בני שלמה
בני שלמה

שלמה נולד ב-1980 במושב חלץ שבדרום הארץ - שם התגורר רוב חייו. הוא היה נשוי והותיר אחריו אישה ובת. אחרי שהוריו התגרשו, בילדותו, עבר לרחובות עם אמו ואחיו שלום - שם התחבר לכנופיות קטנות והכיר את האחים עמוס ואופיר לביא. בהמשך הקימו האחרונים ארגון פשע משלהם.

כשהיה בן 20 הוא הורשע לראשונה בחייו בתקיפת שוטר וריצה חצי שנת מאסר בפועל. ב-2007 הוא הורשע בשנית, כשבמסגרת בדיקה שגרתית של המשטרה נמצאה על גופו סכין. על כך נגזרו עליו עבודות שירות. במרוצת השנים הוא הורשע במגוון עבירות נוספות, בהם סחיטה באיומים - וריצה עונשי מאסר קצרים בני פחות משנה.

הזירה בחולון
הזירה בחולון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לפני כשנתיים, ב-2020 נעצר בני שלמה יחד עם 35 מאנשי הארגון שלו, בחשד לעבירות הלבנת הון והפצת חשבונות בנק פיקטיביים בשווי של כחצי מיליארד ש"ח. הוא שוחרר לאחר חודש וחצי. זמן קצר לאחר מכן נעצר בחשד לניסיון לרצח של "חייל" מארגון יריב - אך הדבר לא הבשיל לידי כתב אישום. במהלך אותה השנה הורשע בתקיפת בעל עסק מהדרום שהיה חייב לו כסף, ונידון ל-23 חודשי מאסר.

בני ואחיו שלום היו חברים בארגון הפשע של שלום דומרני. עד שנת 2012 נחשב בני שלמה ליד ימינו של דומרני, מס' 2 שלו ואיש הכספים של הארגון. בשנת 2013 החליט להקים ארגון עצמאי והפך ליריב מר. הדבר הביא למספר פעולות פגיעה הדדיות בין שני הארגונים.

בני שלמה
בני שלמה

אחרי כניסתו של דומרני לכלא שלמה ביסס יותר את אירגונו, התחזק בעולם הפשע, השתלט על העסקים באזור הדרום וניסה לנקום בירביו. במשטרה מספרים כי לא פעם נשלחו חוליות חיסול מטעמו כדי לפגוע באנשיו של דומרני.
כשהשתחרר "הבוס" מהכלא ידעו כולם שמלחמה חדשה בפתח. אירגונו של דומרני התחזק. אנשיו של שלמה נפגעו והוא החזיר בחיסולים נוספים.

לפני כמה חודשים נרצח מאבטחו של שלמה במושב חלץ ולאחרונה נפצע קשה בנו של דומרני "נינה" מהתנקשות שמאחוריה על פי החשד של המשטרה עומדת הכנופיה הקווקזית, בעלת בירתו של שלמה. לאחרונה שלמה ודומרני הוגלו מביתיהם על ידי המשטרה וזאת מחשש שייפגעו. לפני כמה חודשים הוצמד מטען חבלה בתוך רכב סמוך למסעדה בדרום שיועד על פי החשד לשלמה.

בעבר שרד בני שלמה כמה ניסיונות התנקשות: ביולי 2013 הוא יצא מביתו שבמושב חלץ וסמוך לצומת גבעתי פתחה לעברו חוליית רעולי פנים בירי. הם ניסו להימלט - אך נעצרו. בני שלמה נפצע קל. שנה לאחר מכן, ב-2014, הופעל במכוניתו מטען. הוא לא נפגע. ב-2015 נרצח שלום, אחיו, מחוץ לביתו שבמושב תלמים. החשודים המיידיים היו ארגון הפשע של האחים לביא - אך לא היו הוכחות. בשל כך, גם לא הגיעה נקמה.

שלום דומרני
שלום דומרני

ניסים ''נינה'' דומרני
ניסים ''נינה'' דומרני

ירי בתחנת הדלק: כך חוסל בני שלמה

שלמה חוסל כשאש נפתחה לעבר הרכב שבו נסע עם אדם נוסף, כבן 40, בכביש 44 (דרך השבעה), בין אזור לחולון. כאמור, מותו של שלמה נקבע זמן קצר אחרי שפונה לבית החולים - והרופאים עדיין נאבקים על חייו של הפצוע הנוסף. זהות החשודים שירו למוות בעבריין הבכיר ידועה, מרדף מתנהל לאחר שכנראה נמלטו לדרום. ככל הידוע, שוטר שפתח במרדף אחרי החשודים ננגח על-ידי רכבם. הם נמלטו מרכב, עצרו רכב של נהג תמים ונמלטו, כאמור, לכיוון דרום.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2210031531' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: רגעי הירי' poster='' kid='1_up4p9odr' duration='']

חובש מד"א משה זדה סיפר: "כשהגענו לזירה ראינו את שני הפצועים שוכבים כשהם סובלים מפצעי ירי בגופם. במקום הייתה המולה רבה ומיד התחלנו בבדיקות ובטיפול רפואי. אחד מהפצועים שהיה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה פונה במהירות בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח תוך כדי ביצוע פעולות החייאה והפצוע השני שהיה בהכרה מעורפלת פונה גם כן לבי"ח כשמצבו קשה ולא יציב".

הלל חמאווי, חובש איחוד הצלה, סיפר: "לדברי עוברי אורח שני הפצועים באורח אנוש וקשה נפצעו כתוצאה מאלימות. לאחר הסיוע הראשוני שהענקנו להם בזירה תוך ביצוע החייאה על אחד מהם שנפצע אנושות שניהם פונו בניידות טיפול נמרץ לבית החולים וולפסון במצב אנוש וקשה".