מאסר עולם למחבל שרצח את הרב איתמר בן גל באריאל ב-2018

עוד גזר בית המשפט כי עבד אל-חכים עאסי יפצה את משפחת הרב, שנדקר למוות סמוך לכניסה לעיר, בכ-200 אלף שקלים. "שיירקב בכלא עד ליומו האחרון, ולא ייכלל בעסקת שחרור מחבלים עתידית"

 איתמר בן גל, הנרצח בפיגוע באריאל
איתמר בן גל, הנרצח בפיגוע באריאל | צילום: ללא קרדיט

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ראשון) עונש מאסר עולם על עבד אל-חכים עאסי, רוצחו של הרב אריאל בן גל שביצע את פיגוע הדקירה באריאל לפני כשנתיים. נוסף לכך, החליט בית המשפט כי עאסי ישלם פיצוי של 258 אלף שקלים לאלמנתו וילדיו של הרב.

במהלך הדיון מסר עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את משפחת בן גל מכתב לשופטים ובו ביקשו: "אנו מבקשים מכם שיוטל עליו עונש מאסר שיגרום לו להירקב בכלא עד יומו האחרון, שלא יוכל עוד לראות אור יום. אנו מבקשים מכם לקבוע שבשום פנים ואופן לא לכלול אותו בשום עסקת שחרור מחבלים עתידית".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לאחר מצוד של חודש וחצי: נעצר רוצח הרב איתמר בן גל

"אין מישהו שימלא את מקומך": מאות בהלוויית איתמר בן גל

דוקר, חוטף נשק, יורה – ובורח: תיעוד הפיגוע בצומת אריאל

המחבל שרצח את איתמר בן גל בפיגוע באריאל
המחבל שרצח את איתמר בן גל בפיגוע באריאל | צילום: ללא קרדיט

כזכור, עאסי נעצר חודש וחצי לאחר הרצח של בן גל, בשכם. הוא נתפס הודות ל"ידיעת זהב" שהגיעה לידי כוחות הביטחון שלפיה עאסי מסתתר בבית בעיר וכוחות ימ"מ פשטו על הבית. הוא נעצר ללא התנגדות ולא היה חמוש. מדובר צה"ל נמסר כי עאסי נפצע וקיבל טיפול רפואי על ידי כוחות הביטחון. נוסף לכך, נעצרו מספר מבוקשים החשודים בסיוע לביצוע הפיגוע.

מחקירת הפיגוע עלה כי עאסי הגיע לטרמפיאדה בשדרות ירושלים, סמוך לכניסה לאריאל, ודקר את בן גל למוות. מצבו של בן גל הוגדר בתחילה אנוש, וצוותי מגן דוד אדום שהגיעו למקום העניקו לו טיפולי החייאה ופינו אותו לבית החולים, אך נאלצו לבסוף לקבוע את מותו. שר הביטחון דאז, אביגדור ליברמן, מסר בעקבות המעצר: "המעגל נסגר. יידע כל מחבל רוצח, שנשים עליו את היד ונבוא איתו חשבון. אני מברך את כוחות הביטחון על פעולה מודיעינית מוצלחת".

עאסי התגורר ב"בית השאנטי" בתל אביב במהלך קיץ 2016. הלית לוי, רכזת "בית השאנטי", אמרה אז לחדשות 13: "היינו המומים לשמוע". עוד הוסיפה לוי כי "הוא בחר לעזוב לאחר שאסרנו עליו להמשיך לנסוע לבקר את משפחתו בשכם". לוי הוסיפה שהמחבל הגיע לבית השאנטי כיוון שהוא "בן למשפחה חצויה ונטול עורף משפחתי". עוד ציינה שכשהגיע למקום "נבדקה תעודת הזהות הכחולה שלו ונמצאה תקינה".

נוסף לכך אמרה שלא דיברה עם המחבל על נושאים פוליטיים ועל היחסים המורכבים בין יהודים לערבים. לוי ציינה כי על פי מדיניות המקום "אנו מקבלים ללא הבדל דת, גזע, מין ומגדר. למרות המקרה הקשה זה לא ירפה את ידינו מלעזור לאחרים".