אחרי הדיון הראשון: בביהמ"ש שוקלים לשנות את מיקום משפט נתניהו

גורמים בבתיהמ"ש טענו כי בלתי אפשרי לנטרל את ביהמ"ש המחוזי בעת הדיונים בתיקי רה"מ, וכעת דנים בהוזזת המשפט לבנייני האומה או לשלוחה אחרת של ביהמ"ש - בניין כלל במרכז העיר • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:35

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: יום לאחר הדיון הראשון בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במערכת המשפט שוקלים כעת להעביר את הדיונים מבית המשפט המחוזי בירושלים למקום אחר. הרעיון להזזת המשפט עלה עוד לפני שהחל אתמול הדיון - אולם רק בסופו הבינו במערכת המשפט כי ייתכן שלא יהיה מנוס מכך.

בישיבה שהתקיימה בנוכחות בכירים במערכת בתי המשפט טענו הנוכחים כי בלתי אפשרי לקיים משפט כזה בבית המשפט המחוזי - זאת בשל חסימת הצירים, האבטחה המוגברת ונטרול בית המשפט בעת הדיונים של נתניהו באופן כללי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד: "רה"מ מוביל למלחמת אחים, נאומו בביהמ"ש – ניסיון הפיכה"

התאבדות הלוחם: מח"ט ומג"ד ננזפו, רב סרן ממצ"ח הודח

המשק הישראלי התכווץ ב-7.1% – הירידה החדה ביותר זה 20 שנה

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: רויטרס

אחת האופציות שהועלו הינה להעביר את המשפט לשלוחה אחרת של בית המשפט בירושלים, אשר נבנית בימים אלה בבניין "כלל" שבמרכז ירושלים. אופציה אחרת שהועלתה היא לשכור מקום ייעודי רק לטובת המשפט - כמו בנייני האומה, למשל.

הבוקר הישיבה התנהלה בסימן "הפקת לקחים", ובשבועות הקרובים מנהל בתי המשפט, נשיא המחוזי בירושלים ושאר שופטי ההרכב יחליטו אם להשאיר את הדיונים בבית המשפט המחוזי בירושלים או, כאמור, להעבירם למקום אחר.