רצח שני תוך שעות: גבר כבן 37 נורה למוות בבאקה אל-גרבייה

פרמדיקים של מד"א מצאו את הגבר בתוך רכבו עם פציעות ירי וללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותו. הלילה נורה למוות גבר בן 49 ברמלה. מתחילת השנה נהרגו 72 אזרחים ערבים

זמן צפייה: 00:30

רצח רודף רצח: גבר כבן 37 נורה למוות הבוקר (ראשון) ברכבו בבאקה אל-גרבייה. פרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מצאו אותו עם פציעות ירי בגופו וללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה ומבצעת סריקות אחר היורים, לצד איסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי המז"פ.

פרמדיק מד"א אדם ערדה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע מחוסר הכרה ועם פציעות חודרות בגופו. ביצענו בו בדיקות רפואיות, אך הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

אמבולנס. ארכיון
אמבולנס. ארכיון | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

מתחילת השנה נהרגו 72 אזרחים ערבים בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה. מבין הקורבנות, שבע הן נשים ו-41 מהם היו עד גיל 30.

הלילה נורה למוות גבר כבן 49 בגן חקל ברמלה. פרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום פינו אותו תוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים שמיר אסף הרופא, אך שם נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בסריקות אחר חשודים לצד איסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי זיהוי פלילי לבחינת הרקע והנסיבות במסגרת חקירה שנפתחה. במהלך הלילה עוכבו לחקירה חמישה תושבי רמלה.

ביום שישי האחרון נורה למוות מרוואן ווחוואח, בן 52, בכיכר מנחם בגין שבלוד. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא כשמצבו מוגדר אנוש - אך מאמצי הרופאים להצילו עלו בתוהו ומותו נקבע בבית החולים. מרוואן הוא דודו של אנאס ווחוואח, שנרצחה לפני שנה והוא בן 18, ואחיו של ג'יהאד - שנרצח גם הוא לפני שנתיים.

חיסול בלוד: מרוואן ווחוואח נורה למוות מרכב חולף בכיכר מנחם בגין שבעיר
חיסול בלוד: מרוואן ווחוואח נורה למוות מרכב חולף בכיכר מנחם בגין שבעיר

יותר מוקדם החודש נורה למוות סאאד זיד בן ה-22, תושב כפר קרע, בפתח ביתו שבוואדי עארה. צוותי מד"א שהגיעו למקום איתרו אותו עם סימני ירי, כשהוא ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותו.

אירוע ירי נוסף בבאקה אל גרבייה התרחש לפני כשבועיים, כשראש ארגון פשע, כבן 50, נורה בעת שישב ברכבו ונפצע באורח קשה. המשטרה פתחה בחקירה.