הליכוד: "מכתב אזהרה בזמן בחירות - עיתוי פוליטי"

בליכוד תקפו את ההחלטה של ועדת החקירה לאסון מירון לשלוח מכתב אזהרה לראש המפלגה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו והאשימה שמדובר בעיתוי פוליטי בשל הבחירות. "מצער שוועדת החקירה, שהוקמה ביוזמת ממשלת בנט-לפיד, בחרה לעשות כן"

זמן צפייה: 03:14

בליכוד תקפו בחריפות אחר הצהריים (שלישי) את החלטת ועדת החקירה לאסון מירון לשלוח מכתבי אזהרה, בין היתר לראש המפלגה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, והאשימו כי מדובר בעיתוי פוליטי.

"אנו משתתפים בכאבן הגדול של המשפחות. מאז הקמת המדינה אף ועדת חקירה ממלכתית לא שלחה מכתבי אזהרה למועמדים בבחירות בתקופת בחירות. מצער שוועדת החקירה שהוקמה ביוזמת ממשלת בנט-לפיד בחרה לעשות כן", נמסר מהליכוד.

על נתניהו כתבה הוועדה במכתב כי הוא "עלול להיפגע": "כמי שכיהן כראש ממשלת ישראל יותר מ-12 שנים רצופות בתקופה הרלוונטית, ידע ראש הממשלה או שהיה עליו לדעת, כי אתר קבר הרשב"י במירון מטופל במשך שנים בצורה לקויה, שעלולה ליצור סיכון למשתתפים הרבים בהילולה המתקיימת מדי שנה בל"ג בעומר".

בנימין נתניהו ואמיר אוחנה
בנימין נתניהו ואמיר אוחנה | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

עוד כתבה הוועדה לנתניהו כי "הוא לא פעל כמצופה מראש ממשלה לתיקון מצב דברים אלה. זאת על אף שהנושא עמד במוקד דוחות חמורים של מבקר המדינה. בתוך כך, ראש הממשלה לשעבר נתניהו לא דאג למעקב יעיל אחר טיפול הממשלה בעניין, גם לאחר שבמסגרת דיון בהחלטת ממשלה בשנת 2016 הובהר שהחלטות ממשלה קודמות בנושא לא יושמו".

לשר לביטחון פנים לשעבר אמיר אוחנה קובעת הוועדה כי הוא לא פעל כמצופה ממנו כשגיבש את דעתו באשר לקיום ההילולה ללא הגבלת קהל. "הוא נתן לכך ביטוי פומבי מבלי שהדבר נבחן בעבודת מטה מסודרת בנוגע למכלול המשמעויות לרבות בחינת חלופות שונות", נכתב בהודעת האזהרה.

בנוסף, כותבת הוועדה כי אוחנה לא פעל כמצופה כשהיה בפניו מידע בנוגע לסכנות הצפויות ולא שאל שאלות מספיקות וכן לא ביקש לבחון מחדש את ההחלטה שלא להגביל קהל.