הונאה, התחזות וסחיטה באיומים: שב"ח פלסטיני גנב מאות אלפי ש"ח

עורך-דין, מנהל עמותה לסיוע לנזקקים ומנהל למפעל לייצור ממ"דים: פלסטיני בן 47, שב"ח תושב חברון, נעצר בכנסייה במזרח י-ם בחשד להתחזות לבעלי מקצוע שונים וסחיטה באיומים תוך קבלת דבר במרמה - כאשר גנב מקורבנותיו סכום של למעלה מ-700 אלף ש"ח. על-פי החשד, הוא גנב מאלמנה כחצי מיליון ש"ח וסחט אותה באיומים בעקבות תמונות אינטימיות שמצא במכשיר הסלולרי של בעלה המנוח, אותו קיבל ממנה לאחר שהתחזה לעו"ד לענייני ירושה

אזיקים
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: שאטרסטוק

פלסטיני בן 47, שוהה בלתי חוקי תושב חברון, נעצר בחשד לעבירות הונאה וסחיטה תוך התחזות וקבלת כספים במרמה בהיקף של מאות אלפי שקלים - כך התירה לפרסום היום (ראשון) המשטרה. המשטרה עצרה את החשוד בכנסייה במזרח ירושלים. חקירתו הובילה לחשיפת מעשי הונאה רבים שביצע, הכוללים סחיטה באיומים, התחזות לבעלי מקצוע שונים, וקבלת דבר במרמה. בתום פעולות חקירתו במשטרה, צפוי להיות מוגש נגדו היום כתב אישום.

בתחילת החודש, שוטרי תחנת שלם במחוז ירושלים עצרו חשוד, פלסטיני (47) תושב חברון ללא היתר שהייה בישראל, ששהה מספר שבועות בכנסייה במזרח ירושלים. בחיפוש שערכו השוטרים בכנסייה בה שהה החשוד, נתפסו מספר רב של כרטיסי אשראי, תכשיטים, מכשירים סלולרים, דרכונים ועוד. החשוד נעצר לחקירה על-ידי השוטרים בחשד לסחיטה באיומים של אלמנה בעקבות תמונות אינטימיות שמצא במכשיר הסלולרי של בעלה המנוח, קבלת דבר במרמה בהיקף של למעלה מ-700 אלף ש"ח ועבירות כניסה לישראל.

במהלך חקירתו של החשוד, התברר לחוקרי המשטרה כי בנוסף לכניסתו לישראל שלא כחוק, על-פי החשד, החשוד נהג להתחזות בפני קורבנותיו בכל פעם לבעל מקצוע אחר במספר רב של מקרים, הונה ואף וסחט אותם באיומים, ותוך קבלת דבר במרמה גנב מהם סכום כולל של למעלה מ-700 אלף ש"ח.

הונאה, התחזות וסחיטה באיומים: שב"ח פלסטיני גנב מאות אלפי ש"ח מכשיר סלולרי שגנב החשוד
מכשיר סלולרי שגנב החשוד | צילום: דוברות המשטרה
הונאה, התחזות וסחיטה באיומים: שב"ח פלסטיני גנב מאות אלפי ש"ח כרטיס אשראי גנוב
כרטיס אשראי גנוב | צילום: דוברות המשטרה

באחד המקרים, החשוד התחזה בפני אלמנה כעורך-דין והבטיח לטפל בירושה של בעלה המנוח. האישה מסרה לחשוד בתמימות את כרטיסי האשראי, הדרכונים ואת מכשיר הסלולרי של בעלה, ואף העבירה לחשוד סכום כסף בסך של למעלה מחצי מליון שקלים תוך מצג השווא שהציג בפניה. בשלב מסוים, החשוד מצא במכשיר הסלולרי של הבעל המנוח תמונות אינטימיות של האישה, והחל לסחוט אותה באיומים תוך הפעלת לחצים, שאם לא תעביר לו סכומי כסף, הוא יפרסם את תמונותיה האינטימיות.

הונאה, התחזות וסחיטה באיומים: שב"ח פלסטיני גנב מאות אלפי ש"ח דרכונים גנובים
דרכונים גנובים | צילום: דוברות המשטרה

במקרה אחר, החשוד הזדהה בפני הקורבן כ"מסייע בקבלת היתרי בנייה", לאחר שמצא כי הקורבן מתגורר בבית ללא היתרי בנייה. החשוד דרש ממנו סכום של 130 אלף שקלים לטובת הסדרת ההיתרים ולאחר מכן, הוא נעלם עם הכסף ללא מתן השירות. במקרים נוספים, החשוד הזדהה כמנהל עמותה לסיוע לנזקקים ובמקרה אחר, הזדהה כמנהל למפעל לייצור ממ"דים ודרש מאחד מקורבנותיו סכום של כ-60 אלף שקלים.

הונאה, התחזות וסחיטה באיומים: שב"ח פלסטיני גנב מאות אלפי ש"ח תכשיטים
תכשיטים שנתפסו אצל השב"ח | צילום: דוברות המשטרה

קצין החקירות והמודיעין של תחנת שלם, רפ"ק נדב רפופורט, אמר: "מדובר בחשוד פלסטיני תושב חברון, שנכנס לישראל שלא כחוק ונהג להתחזות בכל פעם לבעל מקצוע אחר וכך הונה את קורבנותיו הרבים וסחט מהם כספים רבים תוך ניצול המצוקות שלהם. בזכות חקירה מקצועית של חוקרי תחנת שלם, נחקרו עשרות מעורבים כדי להתחקות אחר כמה שיותר קורבנות שנפגעו ממעשיו הפסולים. הצלחנו בסיום החקירה לחשוף את היקף המעשים וחומרתם, והיום, הוא צפוי לעמוד לדין".