הטבח באבו סנאן: חשד שהרצח בוצע בשל סכסוך בין משפחות פשע

אחרי שהמפכ"ל אמר כי "אין קשר בין הבחירות לרשויות המקומיות לבין הרצח" בגליל המערבי אמש, במשטרה נבדק החשד שהרצח המרובע בוצע על רקע סכסוך בין משפחות פשע מוכרות בצפון. אחיינו של אחד הקורבנות: "הוא נכנס לשתות קפה, והיורה פתח באש בלי אבחנה"

זירת הרצח המרובע באבו סנאן, אוגוסט 2023
זירת הרצח המרובע באבו סנאן, אוגוסט 2023 | צילום: שיר תורם, פלאש 90

המשטרה ממשיכה לחקור ביתר שאת את הטבח באבו סנאן שהתרחש בגליל המערבי אמש (שלישי), בו נרצחו ארבעה בני אדם - בהם גאזי סעב, מועמד לראשות המועצה המקומית אבו סנאן. עוד שלושה נורו למוות, מתוכם שניים הם בני משפחתו של סעב - זהר אל דין (45) ואמיר סעב (28). בירי נרצח גם סלמאן חלבי (65), תושב ירכא. לפי שעה, נשלל החשד כי הרצח בוצע על רקע פוליטי, וככל הנראה מדובר בסכסוך בין משפחות פשע מוכרות בצפון. אחיינו של חלבי סיפר כי דודו היה בעל חלקת אדמה סמוכה לזירת הרצח: "הוא נכנס לשתות קפה, והיורה פתח באש בלי אבחנה". לפי אחד מכיווני החקירה, ייתכן שהארבעה הובאו למקום במכוון - ואז נורו מטווח אפס.

גאזי סעב
גאזי סעב

בתוך כך, היום יובא למנוחות ד"ר עבד אלרחמן קשוע, מנכ"ל עיריית טירה, שנורה למוות שלשום סמוך לתחנת המשטרה במועצה המקומית. בעקבות גל הרציחות בחברה הערבית, יכנס ב-16:00 ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון מיוחד בעקבות גל הרציחות בחברה הערבית, בנוכחות חברי ועדת המשנה למלחמה בפשיעה בחברה הערבית - בהם השר יריב לוין והשר איתמר בן גביר.

המפכ"ל יעקב שבתאי, שהגיע לזירה בלילה, אמר: "הבנתי שאחד הנרצחים כאן מועמד לאחת הרשויות. ככל העולה כרגע מהנתונים - אין קשר בין הבחירות לרשויות המקומיות לבין הרצח. אני לא יודע מי היה פה במקרה ומי לא. אנחנו עדיין בשלבי החקירה הראשונים ונעשה כל שביכולתנו כדי לסכל את טרור הדמים הזה".

המפכ''ל בזירת הטבח באבו סנאן
המפכ''ל בזירת הטבח באבו סנאן
שוטרים בזירת הרצח באבו סנאן
שוטרים בזירת הרצח באבו סנאן | צילום: שיר תורם, פלאש 90

בעקבות הטבח, הודיעו ראש העדה הדרוזית, שייח' מופק טריף, פורום ראשי הרשויות הדרוזיות וחברי הכנסת בני העדה על שביתה במוסדות הרשמיים ביישובים הדרוזים היום: "העדה הדרוזית מגנה בתוקף את מעשה הטבח באבו סנאן ומטילה את האחריות על היעדר הביטחון ביישובים בצפון הארץ על המשטרה והממשלה. מעשי הרצח והפשיעה הם דוגמה חיה להיעדר משילות למול השתלטות הטרור הפלילי על הנעשה ברחוב, ללא כל אבחנה בין מגזרים או יישובים. הפשע המאורגן הפך לשליט ללא עוררין. העדה הדרוזית פונה לראש הממשלה ודורשת צעדים מידיים להפסקת מעשי הרצח והאלימות הפושה. רק צעדים רציניים, מידיים ונוקשים יהיה בהם כדי להחזיר את הביטחון ליישובים ולתושבים. העדה הדרוזית משתתפת בצער המשפחות ומבקשת מהציבור לשמור על איפוק ולא להיגרר אחר שמועות חסרות שחר ואחריות".

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר אחרי הרצח: "כל אזרח בחברה הערבית בישראל חי היום בפחד נורא, באבל כבד ובחרדות איומות. כל אחד מהנרצחים הוא עולם ומלואו למשפחתו ואוהביו. זהו מצב חירום שמחייב צעדים נחושים של המדינה כדי למגר את הפשיעה והאלימות, ולמנוע את אבדן החיים. תנחומיי למשפחות האבלות מהימים האחרונים - מטירה ועד אבו סנאן". הנרצחים, בני 50-30, שלושה מהם תושבי ירכא ואחד תושב אבו סנאן.