פרשת נתב"ג: בית המשפט דחה את ערעורו של אפי נוה

כחצי שנה לאחר הרשעתו, בית המשפט דחה את ערעורו של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, שיצא מהארץ ונכנס אליה מבלי לעבור בבדיקת הדרכונים. על נוה הוטל עונש של חודשיים מאסר על תנאי, ונדחה גם ערעור הפרקליטות שביקשה להחמיר את עונשו

זמן צפייה: 00:25

בית המשפט המחוזי דחה היום (ראשון) את ערעורו של אפי נוה בפרשת נתב"ג והשאיר את הרשעתו בקבלת דבר במרמה ויציאה וכניסה לישראל שלא על פי החוק. על נוה הוטל בנובמבר האחרון עונש של חודשיים מאסר על תנאי למשך שלוש שנים והוא נקנס בסכום של אלפיים שקלים. בית המשפט דחה גם את ערעור הפרקליטות - שדרשה החמרה בעונש.

השופטים כתבו בהחלטת כי "הגם שלמעשים אין קשר ישיר לתפקידו ולמעמדו של המערער בתקופה הרלוונטית כיו"ר לשכת עורכי הדין, הרי שלא ניתן להתעלם מתפקידו ומעמדו זה בעת בחינת האינטרס הציבורי. בית המשפט קבע כי משעה שמדובר במי שעומד בראש לשכת עורכי הדין, כל עבירה על החוק, כל עבירה, קלה כחמורה, "קשורה", לכל הפחות בעקיפין, לתפקיד זה".

"אמון הציבור במערכת המשפט, לרבות עורכי הדין המהווים חלק בלתי נפרד הימנה, נפגע לא רק אם עורך דין, ובוודאי מי שעומד בראש עורכי הדין, מבצע עבירה הקשורה לתפקידו כעורך דין, אלא גם אם עבר כל עבירה אחרת".

אפי נוה
אפי נוה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

במקרה המדובר, נוה יצא עם בת זוגו מהארץ ועבר יחד איתה במכונת הבידוק, מבלי שהעביר את דרכונו במכונה. כשחזר לארץ עשה זאת שוב. הוא נתפס והורשע, כאמור, בעבירות של מרמה והפרת אמונים ושל יציאה וכניסה לישראל שלא על פי חוק.

בעקבות הרשעתו של נוה ועדת הבחירות של לשכת עורכי הדין צפויה לדון בשאלת האם נוה יכול להתמודד לתפקיד ראש הלשכה והאם יש קלון בעבירה זאת. נוה צפוי לבקש מבית המשפט העליון לדון בהחלטה.

מטעמו של נוה נמסר: "בית המשפט בחר לדחות את שני הערעורים לרבות ערעור הפרקליטות שביקשה להחמיר בעונש. יחד עם זאת מדובר בהחלטה שקשה להשלים איתה שעה שעסקינן בעבירה מנהלית במהותה אשר גם במקרים חמורים יותר של מסורבי כניסה לארץ לרבות בעבור בצע כסף ניתנו פסיקות מקילות אף ללא הרשעה. לפיכך, מכיוון שזהו אינו פסק הדין חלוט, בכוונת עו"ד נוה להגיש ערעור לבית המשפט העליון ולמצות את ההליך המשפטי במלואו".