"סטרו לתינוקות בפנים": אישום נגד מנהלת וסייעת בגן בלוד

מנהלת המשפחתון מאיה דוידוב וסייעת הגן סבטלנה צ'רשני מואשמות במקרים רבים של תקיפת תינוקות ופעוטות. "משכו והשתמשו בכוח, תקפו כאשר הילדים התנהגו באופן שלא תאם את סדר היום בגן"

זמן צפייה: 03:23

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית משפט השלום ברמלה נגד מאיה דוידוב (50), מנהלת "הגן של מאיה" בלוד, וסבטלנה צ'רשני (45), סייעת בגן, בגין מקרי תקיפה רבים כלפי קטין ו-12 מילדי הגן.

על פי כתב האישום, הגננת והסייעת תקפו את הפעוטות בגן, בני עשרה חודשים עד שלוש שנים, בין היתר, כאשר התנהגו באופן שלא תאם את סדר היום בגן - למשל, כשסירבו לאכול בזמן או לישון מתי שהוגדר להם.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו: "המלצתי לממשלה לא לסגור את המדינה – המחיר הכלכלי עצום"

היועמ"ש: לא קבעתי באף שלב שסגירת המשק היא תנאי להגבלת הפגנות

מאז תחילת הסגר: יותר מ-13 אלף דוחות ניתנו בגין הפרת ההנחיות

אלימות כלפי פעוטות בגן במרכז הארץ
אלימות כלפי פעוטות בגן במרכז הארץ | צילום: חדשות עשר

"במספר הזדמנויות, דוידוב וצ'רשני סטרו לידיהם ופניהם של חלק מהפעוטות, משכו את ידיהם בחוזקה, ואף דחפו אותם, כאשר בחלק מן המקרים נגרם להם כאב", נכתב בכתב האישום.

בהזדמנויות רבות, השתיים נהגו להכניס את הפעוטות אל כיסאות האוכל, להושיבם למשך זמן רב ולהוציאם מהם תוך שימוש בכוח - למרות התנגדות ובכי מצד הילדים. כך, למשל, הושיבו הגננת והסייעת את אחד הפעוטות בכיסא האוכל יותר משעתיים, הוציאו אותו - ולאחר מספר דקות הושיבו אותו שוב למשך כשעה וחצי.

לפני כחודש וחצי, נחשפה בחדשות 13 פרשת התעללות בפעוטון ברמלה. הורים לפעוטות בגן הגישו תלונה במשטרה נגד הסייעות, ומסרו לידיה תיעוד של האלימות הקשה שהופעלה, לכאורה, כלפי ילדיהם. עד כה נעצרו כמה מעורבים - אחת מהן היא ליטל ברסי, בעלת הפעוטון.

בתגובה לפרשות ההתעללות בפעוטונים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לקדם באופן מיידי חקיקה שתחמיר את הענישה על "הפשעים הללו", כהגדרתו, והוסיף: "התעללות בפעוטות חסרי ישע היא פשע בלתי נסלח. לא נקבל תופעה פסולה זו וניאבק בה בכל הכלים העומדים לרשותנו".