איש דת מוסלמי מלוד נעצר בחשד שהסית לאלימות ופגיעה בשוטרים

אחרי ששב"כ הזהיר את האימאם של המסגד הגדול בעיר מפרסומים מסיתים ברשתות החברתיות, הלילה הוא נלקח לחקירה. החשוד פרסם פוסט שמעודד טרור ותקיפת כוחות ביטחון: "כך מתמודדים עם חוסר צדק"

זמן צפייה: 03:38

האימאם של המסגד הגדול בלוד, השייח' יוסף אלבז, נעצר הלילה (חמישי) בחשד להסתה לאלימות ופגיעה בשוטרים. על פי החשד, לפני יומיים הוא פרסם פוסט בפייסבוק המתאר רצח אכזרי של שוטרים. מעל הסרטון כתב: "זו הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק". בהמשך היום הוא יובא להארכת מעצר לאחר שגם לפני כשבועיים, זומן לשיחת אזהרה באותו עניין בשב"כ.

ביהמ"ש החליט לשחרר אותו למעצר בית, אולם המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע. במהלך הדיון, אמר השופט כי "חופש הביטוי אין משמעותו אפשרות לפגיעה והפצה של תכנים אלימים ופוגעניים". לדבריו, הביקורת של האימאם אינה לגיטימית אלא "דברי הסתה, והפיכתן לכלי להפצת השנאה והרוע".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

איש דת מוסלמי מלוד נעצר בחשד שהסית לאלימות ופגיעה בשוטרים

גנץ לנתניהו: "פעל להעברת חוק איחוד המשפחות"

רה"מ שוחח עם קנצלרית גרמניה: "הציג לה את הרוח החדשה בישראל"

הערב, החלה המשטרה עם כוחות מג"ב להיערך למהומות שעלולות לפרוץ מחר בלוד, זאת בשל העובדה כי ייתכן שבית המשפט המחוזי יקבל את הערעור שאותו הגישה המשטרה ויאריך את מעצרו של אלבז. ככל הנראה, הערעור יידחה והאמאם ישוחרר לביתו - אולם, כאמור, משטרת ישראל תיערך לכל מקרה שלא יבוא.