למעלה מ-400 מקרי התעללות: המטפלת משדרות תואשם בתקיפת פעוטות

הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום תוגש נגד אילנה סויסה בת ה-53, בגין בלמעלה מ-400 מקרי התעללות ותקיפה של פעוטות חסרי ישע בעת שעבדה במעון ויצ'ו בעיר. ראש צוות החקירה: "שמחים שהצלחנו להפסיק ולמנוע את המשך הפגיעה בפעוטות"

אילנה סויסה - הגננת החשודה בהתעללות בפעוטות במעון "ויצו" שבשדרות
אילנה סויסה - הגננת החשודה בהתעללות בפעוטות במעון "ויצו" שבשדרות | צילום: מתוך פייסבוק

הגננת אילנה סויסה, תושבת שדרות בת 53, תואשם בלמעלה מ-400 מקרי התעללות ותקיפה של פעוטות חסרי ישע, כך לפי הודעת המשטרה הבוקר (שישי), בה נמסר כי בהמשך היום תוגש נגדה הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום.

חקירת המשטרה נפתחה במהלך חודש ינואר השנה, בגין חשד לעבירות של התעללות פיזית ונפשית בפעוטות, על ידי סויסה שעבדה כמטפלת בקבוצות פעוטות עד גיל שנה וחצי במעון "ויצ"ו" בשדרות. במאות שעות שתועדו על ידי מצלמות האבטחה המוצבות במעון נחשפו למעלה מ-400 מקרים של תקיפה והתעללות בכ-18 פעוטות.

במשך למעלה מ-30 ימים הוארך מעצרה של סויסה בבית המשפט, ועם העברת חומרי החקירה לידי הפרקליטות, ובמסגרת דיון נוסף שיתקיים היום בבית משפט השלום באשקלון, תוגש כאמור הצהרת תובע נגד סוויסה.

מפגינים חרדים מחוץ לבית המשפט באשקלון , ללא קרדיט
בית משפט השלום באשקלון (ארכיון)

פקד דוד תאגורי, ראש צוות החקירה, מסר: "החקירה החלה בתלונה שהתקבלה ובה הקלטה קולית בלבד שמיד הדליקה אצלנו נורה אדומה, והוחלט להקים צוות חקירה מיוחד לבדיקת התנהלות המעון והצוות. במשך השבועות בהן התנהלה החקירה, צפינו במאות שעות שתיעדו את הנעשה במעון לאורך החודשיים האחרונים, כאשר התנהגותה החריגה והאלימה של החשודה כלפי הפעוטות שהיו בקבוצתה ותחת אחריותה, הייתה מובהקת וחזרה על עצמה פעם אחר פעם לאורך מאות מקרים קשים מאוד לצפייה, אליהם נחשפנו והתייחסנו לאותם ילדים כאילו היו שלנו. אנחנו נמצאים בישורת האחרונה לקראת הגשת כתב אישום חמור נגד החשודה, ושמחים שהצלחנו להפסיק ולמנוע את המשך הפגיעה בפעוטות".

רווית שמואלב, אמא לילד במעון, סיפרה לחדשות 13 לפני כשבועיים: "אנחנו נמצאים בסיוט גדול. לא האמנתי בהתחלה, התברר לי הנורא מכול. במשטרה הראו לנו סרטונים נוראיים. אנחנו מרוסקים. מרגישים שנעצרו לנו החיים. עכשיו אני מבינה את ההתנהגויות של הילדים שהחלו להרביץ. אנחנו ממש כואבים את מה שקרה".