נדחה הערעור: הנאשמת באיומים על בנט תישאר במעצר

בית המשפט המחוזי דחה את הערר שהוגש על ידי עורך דינה של אילנה ספורטה חניה, והיא תשאר במעצר עד תום ההליכים נגדה. לטענת ביהמ"ש, על אף שניכר שהנאשמת שינתה גישה והסכימה לשתף פעולה ולהודות במעשיה - יש לבחון את הדברים על ידי גורם חיצוני מקצועי

אילנה ספורטה חניה, החשודה בשליחת מכתבי האיום לרה"מ בנט ומשפחתו
אילנה ספורטה חניה, הנאשמת בשליחת מכתבי האיום לרה"מ בנט ומשפחתו | צילום: מתוך פייסבוק

בית המשפט המחוזי דחה היום (שלישי) את הערר של אילנה ספורטה חניה, הנאשמת באיומים על ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ומשפחתו, והיא תשאר במעצר עד תום ההליכים נגדה.

בית המשפט קבע כי חרף דברי בא כוחה של ספורטה חניה, עו"ד ירון פורר, ואף דבריה של הנאשמת במהלך הדיון שהתקיים אתמול, לפיהם היא מוכנה להודות ולקבל אחריות על מעשיה ואף לשתף פעולה עם שירות המבחן ובלבד שתשתחרר, עניינה צריך להיבחן בצורה מעמיקה על ידי גוף חיצוני מקצועי.

תיעודה של אילנה ספורטה-חניה מכניסה את המכתבים למשפחת בנט למעטפות
תיעודה של אילנה ספורטה-חניה מכניסה את המכתבים למשפחת בנט למעטפות | צילום: חדשות 13

בית המשפט קבע כי אמנם מדובר בשינוי גישה של ממש, אולם שינוי הגישה טעון בחינה מעמיקה שלא ניתן לקיימה במסגרת הליך בבית המשפט וזאת לאור התסקיר השלישי שהוגש בעניינה ביום לפני מעט יותר משבועיים, אשר קבע כי לאור גישתה הנוקשה ומסוכנותה היא תישאר במעצר עד לתום הליכים.

עו"ד פורר חזר בו מהערער שהגיש ולמעשה הסכים עם החלטת בית המשפט כי לא נפלה שגגה בהחלטת בית משפט השלום, ולפיה תישאר אילנה ספורטה חניה במעצר עד סיום ניהול משפטה.

עו''ד ירון פורר המייצג את אילנה ספורטה חניה
עו''ד ירון פורר המייצג את אילנה ספורטה חניה | צילום: קימחי

ספורטה חניה, תושבת אשקלון בת 65, נעצרה לפני כשלושה שבועות לאחר שנחשדה כי שלחה את שני מכתבי האיום לבנט ולמשפחתו. לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי רייס, מזה חודשים רבים מצויות התנגדות ועוינות קשה כלפי בנט בליבת השקפתה ופועלה הפוליטי-אידיאולוגי של הנאשמת, ועל רקע זה החליטה להפנות כלפיו אימים ברצח שלו, של אשתו גילת ושל בנו הקטין יוני, אם לא יתפטר מתפקידו.

ספורטה חניה מואשמת כי שלחה שני מכתבי איום, כאשר בראשון היה כתוב "זה הכדור שיפגע בבטן הרכה שלך נפתלי בנט ויפגע היישר ביוני בנט אם לא תתפטר", ובמכתב השני נכתב: "זה הכדור שיפגע וינטר את גילת שלך הנוכלת או אותך נפתלי בנט נוכל תתפטר עצה לך".