אילנה ראדה תוקפת: "השופטים במשפט הראשון היו לא ראויים"

אמה של תאיר ראדה התייצבה בבית המשפט להמשך הדיונים בעניינו של רומן זדורוב. לדבריה, במשפט הראשון פרטים רבים מהזירה לא הובאו. "למה אני כאמא של נרצחת צריכה לנבור ולמצוא דברים שהסתירו?"

אילנה ראדה
אילנה ראדה | צילום: חדשות 13

אילנה ראדה, אמה של תאיר ראדה, התייצבה בבית המשפט היום (ראשון) להמשך הדיונים בעניינו של רומן זדורוב. לדבריה: "על הרצח של תאיר כולם ידעו בזמן אמת. על החיפושים ידעו מהצהריים. את כל הנושא ידעו גם מחוץ לקצרין".

"אני מרגישה שאם היו ממשיכים את העדות על הנעליים, היו מבינים למעשה אלה לא אותם הנעליים שהטביעה שלהן היו על המכנסיים של תאיר", אמרה האם. "המטרה שלי היא לבוא לפה ולשמוע, אחרי 15 שנה, את הדברים באמת - את מה שאני בודקת ורואה שהסתירו אותו במשפט הראשון. במשפט הראשון היה משפט הזוי עם שופטים לא ראויים, ופרקליטים שעשו משמש עם המשטרה".

לבסוף היא סיכמה: "עוד תראו בהמשך שיצופו דברים שלא עלו ב-15 שנה האחרונות, ובכל הערכאות, ולכן אני מחזיקה שבית המשפט יתייחס למה שנאמר בבית המשפט העליון. באים עדים שמספרים דברים אחרים ממה שקרה בזירה - שלא הובאו במשפט הראשון. למה אני כאמא של נרצחת צריכה לנבור ולמצוא דברים שהסתירו?".

דבריה של ראדה מגיעים על רקע שינוי גרסתו של ראובן ג'נח, מעסיקו של זדורוב. לפני 15 שנים, בעת החקירה, טען ג'נח כי זדורוב הוא שאמר לו על כך שנרצחה ילדה בשירותים. זה גם היה פרט מוכמן שעזר להרשתעו של זדורוב.

היום, העיד ג'נח כי אשתו היא שדיווחה לו על ילדה שהתעלפה בשירותים ותוך כדי העדות שינה את גרסתו שוב וטען כי אשתו אמרה לו שילדה נרצחה בשירותים. כמו כן, במהלך הדיון היום אמרה נציגת הפרקליטות כי אותרו שני אנשי זק''א שפינו את גופתה של תאיר.

כזכור, באחד הדיונים האחרונים בבית המשפט, רופא שלא העיד בעבר חיזק את עמדת התביעה - כשאמר כי דם נקווה מתחת לצווארה אחרי שהזיזו את גופתה. מדובר בד"ר ערן הרצוג, שהוזעק למלא את תעודת הפטירה של תאיר ראדה. עדותו יכולה להסביר שהדם זלג גם שעות אחרי המוות - ולסייע לתביעה.

בעדותו חשף ד"ר הרצוג פרטים חדשים, וציין כי כשהגיע לזירה, דם נקווה מתחת לצווארה של ראדה אחרי שהזיזו את הגופה. עדותו עוזרת לתביעה, שכן היא מראה שדם יכול לזלוג גם שעות אחרי המוות. ראש הרכב השופטים אשר קולה ביקש לאתר את שני אנשי זק"א שפינו את הגופה כדי לברר עוד על סוגיית הדם.