הוארך מעצרו של הפסיכולוג החשוד בעבירות מין במטופליו

בית המשפט קיבל את ערעור המשטרה על ההחלטה לשחרר למעצר בית את עידן קוסובסקי, החשוד בביצוע עבירות מין בקטינים. בהמשך השבוע יוגש נגדו כתב אישום

זמן צפייה: 02:21

בית המשפט החליט היום (ראשון) לשחרר למעצר בית את הפסיכולוג עידן קוסובסקי, החשוד בעבירות מין במטופליו הקטינים בצפון הארץ. המשטרה ערערה על ההחלטה, ובהמשך השבוע יוגש נגד קוסובסקי כתב אישום.

בתחילת החודש, קוסובסקי נעצר לאחר שפריט ותמונתו פורסמו. זאת, חודש לאחר שפורסם לראשונה כי קוסובסקי נעצר בגין חשדות דומים הנוגעים לעבודתו באזור הדרום בשנות ה-90. לאחר בקשת חדשות 13 הותר לפרסום שמו, והוגשו נגדו כמה תלונות גם באזור הצפון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לבקשת חדשות 13: הותרה לפרסום פרשיית מין חמורה במגזר החרדי

חשד: אב ביצע עבירות מין בבתו בעלת צרכים מיוחדים בירושלים

מבלי להודות באשמה: ויינשטיין ישלם 25 מיליון דולר במסגרת פשרה

הפסיכולוג עידן קוסובסקי
הפסיכולוג עידן קוסובסקי | צילום: חדשות 13

החשדות נגד הפסיכולוג שהובילו למעצר הראשון מבוססים על ארבע תלונות של גברים, שהיו קטינים בעת ביצוע המעשים לכאורה, שהחלו על פי החשד בשנות ה-90. לפי אחד המתלוננים, הקשר ביניהם נשמר לאורך שנים, ונותק רק ב-2015, כשהיה בן 30. לדבריו, בין השניים היה מגע מיני מלא.

בחקירתו טען הפסיכולוג כי הייתה בינו לבין אחד המתלוננים "סקרנות מינית", אך זו הייתה בדרגה נמוכה מאוד. המשטרה אישרה את פרסום חדשות 13 ומסרה כי "אנו רואים בחומרה כל חשד לניצול פגיעותם של קטינים".

לאחר שנעצר, פורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית בישראל מסר: "מבקשים להוקיע ולהביע שאט נפש. אם יתגלה כי החשדות, לכאורה, נכונים, מבקש הפורום לחזק את ידי המתלוננים, מתוך הכרה של הקושי הרב הכרוך בעצם הגשת תלונה. הפורום מבקש להבהיר באופן חד משמעי כי כל קיום קשר מיני עם מטופל, בהווה או בעבר, או אלו הקרובים אליו, מהווה עבירה אתית ראשונה במעלה ועבירה חוקית".